RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH SEMBILAN (ISNIN - 24/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI / TARIKH | Isnin / 24 Sept 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: |
Kemahiran
|
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI / TARIKH | Isnin / 24 Sept 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 24 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa i. Dekolonisasi di India |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menjelaskan beberapa punca yang menyebabkan berlakunya proses dekolonisasi di India. ii. Menjelaskan dan menerangkan beberapa usaha yang dibuat oleh tokoh-tokoh revolusi di India bagi menjayakan proses dekolonisasi. iii. Menerangkan dan menyenaraikan beberapa tokoh yang terlibat dalam proses dekolonisasi yang berlaku di India. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH SEMBILAN (SELASA - 25/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 25 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 2 : Bahagian A&B i. Ulangkaji Soalan Bhg A dan B |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan bentuk soalan yang diberikan samada soalan terus atau soalan bentuk pernyataan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak soalan yang dibincangkan samada soalan satu kehendak atau dua kehendak. iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi setiap soalan yang dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH SEMBILAN (RABU - 26/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 26 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 2 : Bahagian A&B i. Ulangkaji Bahagian A dan B. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan bentuk soalan yang diberikan samada soalan terus atau soalan bentuk pernyataan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak soalan yang dibincangkan samada soalan satu kehendak atau dua kehendak. iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi setiap soalan yang dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 26 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa i. Tranformasi Sosial, Ekonomi dan Intelektual di India. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa bentuk tranformasi sosial dan ekonomi yang berlaku di India sekitar abad ke 18 dan 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kesan penjajahan pihak British terhadap perkembangan kegiatan intelektual di India. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa golongan intelek yang muncul kesan daripada aktiviti penjajahan serta peranan yang mereka mainkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH SEMBILAN (KHAMIS - 27/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 27 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0815 - 0915 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Hubungan Luar - PBB. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa matlamat dan dasar PBB sebagai sebuah pertubuhan yang menjaga keamanan dan keselamatan dunia. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk pertubuhan yang terdapat dalam PBB serta peranan yang dimainkan oleh setiap pertubuhan berkenaan. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa bentuk kerjasama dan peranan yang dimainkan oleh Amerika Syarikat dan Rusia dalam PBB. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Bekerjasama dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 27 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 2 : Bahagian A&B i. Ulangkaji Bahagian A dan B (Soalan Sekolah lain). |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa bentuk tranformasi sosial dan ekonomi yang berlaku di India sekitar abad ke 18 dan 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kesan penjajahan pihak British terhadap perkembangan kegiatan intelektual di India. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa golongan intelek yang muncul kesan daripada aktiviti penjajahan serta peranan yang mereka mainkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH SEMBILAN (JUMAAT - 28/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 28 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Hubungan Luar - Komanwel dan NATO. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan sejarah atau peristiwa yang berlaku yang membawa kepada pembentukan Komanwel dan NATO. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faedah yang diperolehi oleh negara anggota apabila menyertai Komanwel. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa objektif dan matlamat penubuhan NATO serta negara anggotanya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Tolak Ansur dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh sembilan (39) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 28 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 2 : Bahagian A&B i. Ulangkaji Bahagian A dan B (Soalan Sekolah lain). |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa bentuk tranformasi sosial dan ekonomi yang berlaku di India sekitar abad ke 18 dan 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kesan penjajahan pihak British terhadap perkembangan kegiatan intelektual di India. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa golongan intelek yang muncul kesan daripada aktiviti penjajahan serta peranan yang mereka mainkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment