RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH ENAM (ISNIN - 03/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI / TARIKH | Isnin / 03 Sept 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: |
Kemahiran
|
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI / TARIKH | Isnin / 03 Sept 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Perkembangan Pendidikan di Perancis. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa dasar sistem pendidikan yang dijalankan di Perancis pada peringkat awal ( sebelum abad ke 18). ii. Menjelaskan dan memahami sistem pendidikan yang diwujudkan di Perancis sekitar abad ke 18 hingga abad ke 19. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa perubahan ketara yang berlaku dalam sistem pendidikan di Perancis (sebelum abad ke 18 dan selepasnya). |
KBKK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH ENAM (SELASA - 04/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 04 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH ENAM (RABU - 05/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 05 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 05 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Perkembangan Pendidikan di Jerman. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa dasar sistem pendidikan yang dijalankan di Jerman pada peringkat awal ( sebelum abad ke 18). ii. Menjelaskan dan memahami sistem pendidikan yang diwujudkan di Jerman sekitar abad ke 18 hingga abad ke 19. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa perubahan ketara yang berlaku dalam sistem pendidikan di Jerman (sebelum abad ke 18 dan selepasnya). |
KBKK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH ENAM (KHAMIS - 06/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 06 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Reaksi masyarakat China terhadap penjajahan Barat. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi berlakunya ketegangan antara masyarakat China dengan penjajah Barat. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk tindak balas atau reaksi masyarakat tempatan China terhadap kedatangan penjajahan Barat. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa bentuk perjanjian yang ditandatangani antara Kerajaan China dengan orang Barat serta syarat-syaratnya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Bekerjasama dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 06 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH ENAM (JUMAAT - 07/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 07 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Reaksi masyarakat India terhadap penjajahan Barat. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi berlakunya ketegangan antara masyarakat India dengan penjajah Barat. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk tindak balas atau reaksi masyarakat tempatan India terhadap kedatangan penjajahan Barat. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa bentuk perjanjian yang ditandatangani antara Kerajaan India dengan orang Barat serta syarat-syaratnya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Tolak Ansur dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh enam (36) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 07 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH kemas kini.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong