RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (ISNIN - 17/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI / TARIKH | Isnin / 17 Sept 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: |
Kemahiran
|
TAJUK & KEMAHIRAN: |
CUTI UMUM - HARI MALAYSIA.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI / TARIKH | Isnin / 17 Sept 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
CUTI UMUM - HARI MALAYSIA.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 17 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: |
CUTI UMUM - HARI MALAYSIA.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (SELASA - 18/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 18 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (K2).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (RABU - 19/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 19 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (K2).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 19 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa i. Konflik Antarabangsa - Perang Dunia Kedua (1942 -1945). |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menjelaskan beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya Perang Dunia Kedua 1942 - 1945. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan negara atau kuasa yang terlibat dalam Perang Dunia Kedua serta proses peperangan itu berlaku. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kesan yang timbul akibat daripada tercetusnya Perang Dunia Kedua. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (KHAMIS - 20/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 20 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Konflik Antarabangsa - Perang Dingin (1945 - 1955). |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menjelaskan beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya Perang Dingin 1945 - 1955. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan negara atau kuasa yang terlibat dalam Perang Dingin serta proses peperangan itu berlaku. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kesan yang timbul kepada dunia akibat daripada tercetusnya Perang Dingin. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Bekerjasama dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 20 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (K1).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (JUMAAT - 21/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 21 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Dekolonisasi di China. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menjelaskan beberapa punca yang menyebabkan berlakunya proses dekolonisasi di China. ii. Menjelaskan dan menerangkan beberapa usaha yang dibuat oleh tokoh-tokoh revolusi di China bagi menjayakan proses dekolonisasi. iii. Menerangkan dan menyenaraikan beberapa tokoh yang terlibat dalam proses dekolonisasi yang berlaku di China. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Tolak Ansur dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 21 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PERBINCANGAN DAN PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (K1).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (SABTU - 22/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) - Sekolah Gantian Hari Jumaat |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 22 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Teknik Penghasilan dan Penulisan Esei |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi berlakunya ketegangan antara masyarakat India dengan penjajah Barat. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk tindak balas atau reaksi masyarakat tempatan India terhadap kedatangan penjajahan Barat. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa bentuk perjanjian yang ditandatangani antara Kerajaan India dengan orang Barat serta syarat-syaratnya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Tolak Ansur dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) - Sekolah Gantian Hari Jumaat |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 22 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PERBINCANGAN DAN PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (K1).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
No comments:
Post a Comment