RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (ISNIN - 10/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI / TARIKH | Isnin / 10 Sept 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: |
Kemahiran
|
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI / TARIKH | Isnin / 10 Sept 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 10 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa i. Tranformasi Sosial, Ekonomi dan Intelektual di China. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa bentuk tranformasi sosial dan ekonomi yang berlaku di China sekitar abad ke 18 dan 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang diambil untuk melaksanakan Gerakan Menguatkan Diri atau Pemodenan China. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa perubahan yang berlaku dalam sektor ekonomi dan peranan golongan intelek dalam pemodenan China.. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (SELASA - 11/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 11 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (RABU - 12/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa i. Tranformasi Sosial, Ekonomi dan Intelektual di India. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa bentuk tranformasi sosial dan ekonomi yang berlaku di India sekitar abad ke 18 dan 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kesan penjajahan pihak British terhadap perkembangan kegiatan intelektual di India. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa golongan intelek yang muncul kesan daripada aktiviti penjajahan serta peranan yang mereka mainkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (KHAMIS - 13/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 13 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Konflik Antarabangsa - Perang Dunia Pertama (1914 - 1918). |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menjelaskan beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya Perang Dunia Pertama 1914 - 1918. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan negara yang terlibat dalam Perang Dunia Pertama serta proses peperangan itu berlaku. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kesan yang timbul akibat daripada tercetusnya Perang Dunia Pertama. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Bekerjasama dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 13 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (JUMAAT - 14/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 4 : Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa i. Konflik Antarabangsa - Perang Dunia Kedua (1942 - 1945) . |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menjelaskan beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya Perang Dunia Kedua 1942 - 1945. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan negara atau kuasa yang terlibat dalam Perang Dunia Kedua serta proses peperangan itu berlaku. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kesan yang timbul akibat daripada tercetusnya Perang Dunia Kedua. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Tolak Ansur dan Menghormati |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Sept 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERCUBAAN STPM.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
No comments:
Post a Comment