Monday, August 27, 2012

MINGGU KETIGA PULUH LIMA: 27 - 31 OGOS 2012


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH LIMA (ISNIN - 27/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI / TARIKHIsnin / 27 Ogos 2012
MASA: 0705 - 0815
TINGKATAN:5K8
BIL PELAJAR:20 orang
TUNJANG:
Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Membuat hantaran dan kawalan bola - bolasepak (L) dan futsal (P)
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan  
                           hantaran jauh dengan yang betul.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan hantaran bola dibuat dengan tepat
                            dan pantas.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
P SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal  di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Skitel - 10, bola sepak dan futsal - 4 dan sarung tangan - 2 set


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI / TARIKHIsnin / 27 Ogos 2012
MASA: 0815 - 0925
TINGKATAN:5S5
BIL PELAJAR:32 orang
TUNJANG:Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Membuat hantaran dan kawalan bola - bolasepak dan futsal
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan  
                           hantaran jauh dengan yang betul serta tepat.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan hantaran bola dibuat dengan tepat
                           dan pantas.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
P SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Skitel - 10, bola bolasepak dan futsal - 4 dan sarung tangan - 2 set


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Isnin
TARIKH:27 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1055 - 1205
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan
i.    Perkembangan Intelektual di Eropah.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan kegiatan Intelektual di Eropah.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk perubahan yang wujud akibat berlakunya perkembangan Intelektual di Eropah.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa negara yang menerima kesan selepas berlakunya perkembangan Intelektual.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH LIMA (SELASA - 28/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Selasa
TARIKH:28 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TAJUK:Kertas 1 :  Pengetahuan Am (Kenegaraan)
i.    Rancangan Pembangunan Negara
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan beberapa fasa pembangunan negara dan rancangan pembangunan yang diwujudkan dari awal kemerdekaan.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa objektif atau matlamat utama bagi setiap rancangan pembangunan yang telah diperkenalkan.
iii. Menerangkan dan memahami strategi pelaksanaan dan agensi yang terlibat dalam menjayakan setiap matlamat rancangan pembangunan yang dibincangkan..
KBKK:Mengklasifikasi
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Kerjasama
REFLEKSI:Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH LIMA (RABU - 29/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Rabu
TARIKH:29 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TAJUK:Kertas 1 :  Pengetahuan Am (Kenegaraan)
i.    Rancangan Pembangunan Negara
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan beberapa fasa pembangunan negara dan rancangan pembangunan yang diwujudkan dari awal kemerdekaan.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa objektif atau matlamat utama bagi setiap rancangan pembangunan yang telah diperkenalkan.
iii. Menerangkan dan memahami strategi pelaksanaan dan agensi yang terlibat dalam menjayakan setiap matlamat rancangan pembangunan yang dibincangkan..
KBKK:Mengklasifikasi
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan dengan pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Tolak Ansur dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Rabu
TARIKH:29 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1020 - 1130
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan
i.    Perkembangan Intelektual di England.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan kegiatan Intelektual di England.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk perubahan yang wujud selepas zaman Renaisans, Reformasi Protestant, Revolusi Sains dan Zaman Pencerahan.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa orang tokoh yang terlibat serta sumbangan mereka terhadap perkembangan Intelektual.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Bekerjasama dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH LIMA (KHAMIS - 30/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Khamis
TARIKH:30 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0805 - 0905
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan
i.    Perkembangan Intelektual di Perancis.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan kegiatan Intelektual di Perancis.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk perubahan yang wujud selepas zaman Renaisans, Reformasi Protestant, Revolusi Sains dan Zaman Pencerahan.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa orang tokoh yang terlibat serta sumbangan mereka terhadap perkembangan Intelektual.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Bekerjasama dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Khamis
TARIKH:30 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:1130 - 1240
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TAJUK:Kertas 1 :  Pengetahuan Am (Kenegaraan)
i.    Dasar Pembangunan Negara
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan beberapa fasa pembangunan negara dan dasar-dasar pembangunan yang diperkenalkan sejakl kemerdekaan.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa objektif atau matlamat utama bagi setiap dasar-dasar pembangunan yang telah diperkenalkan.
iii. Menerangkan dan memahami strategi pelaksanaan dan agensi yang terlibat dalam menjayakan setiap objektif dasar pembangunan yang diperkenalkan..
KBKK:Mengklasifikasi
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan dengan pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Tolak Ansur dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH LIMA (JUMAAT - 31/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Jumaat
TARIKH:31 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:
CUTI UMUM HARI KEBANGSAAN.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh lima (35)
HARI:Jumaat
TARIKH:31 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0940 - 1040
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TEMA/TAJUK:
CUTI UMUM HARI KEBANGSAAN.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-

No comments:

Post a Comment