RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 01 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | CUTI GANTIAN - 1MURID1SUKAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 01 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI GANTIAN - 1MURID1SUKAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 01 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1125 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI GANTIAN - 1MURID1SUKAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (SELASA - 02/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 02 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembentangan - Isu Pencemaran Alam Sekitar |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan dan memahami beberapa jenis pencemaran yang sering berlaku di negara kita. ii. Menyatakan sekurang-kurangnya 4 punca utama yang menyebabkan berlakunya pencemaran alam sekitar di Malaysia. iii. Memahami dan menerangkan beberapa cara untuk mengurangkan masalah pencemaran alam sekitar di negara kita. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan iaitu pembentangan oleh pelajar berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 02 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1155 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Ranc. Pembangunan Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami rasional pembentukkan Dasar Ekonomi Baru, Dasar Pembangunan Nasional dan Dasar Wawasan Negara. ii. Menerangkan sebab atau objektif pembentukkan ketiga-tiga dasar pembangunan yang telah dibincangkan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan yang telah dibuat untuk menjayakan dasar yang diperkenalkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Aktiviti P&P yang dirancang berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang ditetapkan telah dapat dicapai. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (RABU - 03/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 03 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Sistem Pentadbiran Kerajaan Malaysia |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa perkara yang berkaitan dengan cara perlantikan dan Keanggotaan Majlis Raja-Raja. ii. Menerangkan dan menyenaraikan bidang kuasa dan tanggungjawab Majlis Raja-Raja serta bidang kuasa mereka dalam pentadbiran. iii. Memahami dan menerangkan bidang kuasa Ketua Audit Negara serta perkara/bidang yang boleh diaudit. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 03 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1025 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Dasar Pembangunan Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami rasional pembentukkan Dasar Ekonomi Baru, Dasar Pembangunan Nasional dan Dasar Wawasan Negara. ii. Menerangkan sebab atau objektif utama ketiga-tiga dasar yang telah diperkenalkan serta objektif sampingan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan bagi setiap dasar yang dibincangkan serta agensi yang terlibat. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 03 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1125 - 1155 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Dasar Pembangunan Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami rasional pembentukkan Dasar Ekonomi Baru, Dasar Pembangunan Nasional dan Dasar Wawasan Negara. ii. Menerangkan sebab atau objektif utama ketiga-tiga dasar yang telah diperkenalkan serta objektif sampingan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan bagi setiap dasar yang dibincangkan serta agensi yang terlibat. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (KHAMIS - 04/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 04 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 4 - Sistem Pentadbiran Kerajaan Malaysia - Pentadbiran Negeri |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa tugas dan tanggungjawab Raja, Sultan dan Yang Dipertua Negeri. ii. Menerangkan dan memahami peranan dan bidang kuasa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Kabinet. iii. Memahami dan menerangkan beberapa jenis suruhanjaya serta bidang kuasa bagi setiap suruhanjaya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 04 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1125 - 1155 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 4 - Sistem Pentadbiran Kerajaan Malaysia - Pentadbiran Negeri |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa tugas dan tanggungjawab Raja, Sultan dan Yang Dipertua Negeri. ii. Menerangkan dan memahami peranan dan bidang kuasa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Kabinet. iii. Memahami dan menerangkan beberapa jenis suruhanjaya serta bidang kuasa bagi setiap suruhanjaya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (JUMAAT - 05/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 05 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Penghasilan Kerja Berkumpulan - Isu Kenaikan Harga Barang |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami peranan pengeluar, pengedar dan pengguna dalam konteks perniagaan. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama yang berkaitan dengan kesan kenaikan harga barang terhadap pengguna. iii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 cara yang boleh diambil untuk mengatasi masalah kenaikan harga barang. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan Refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang ditetapkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dan reaksi pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 05 Ogos 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Ranc. Pembangunan Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami rasional pembentukkan Dasar Ekonomi Baru, Dasar Pembangunan Nasional dan Dasar Wawasan Negara. ii. Menerangkan sebab atau objektif pembentukkan ketiga-tiga dasar pembangunan yang telah dibincangkan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan yang telah dibuat untuk menjayakan dasar yang diperkenalkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Aktiviti P&P yang dirancang berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang ditetapkan telah dapat dicapai. |
Semakan RPH minggu 30-31:
ReplyDeleteTahniah, RPH cikgu telah di rancang dengan baik, teratur dan dikemaskinikan. Kekalkan Budaya Kerja Yang Baik ini.