RPH MEI : MINGGU KEDUA PULUH SATU (ISNIN - 19/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 19 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: | Penerangan tentang sistem peperiksaan dan penilaian. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyatakan sukatan mata pelajaran sejarah untuk semester pertama serta sub-tajuknya. ii. Menjelaskan dan memahami bentuk dan sistem peperiksaan yang mereka hadapi sepanjang mengikuti pengajian di tingkatan enam. iii. Menerangkan dan memahami sistem pemarkahan dan gred yang akan diberikan serta pengiraan nilai gred. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 19 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN SEMESTER PERTAMA.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 19 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN STPM SEMESTER 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MEI : MINGGU KEDUA PULUH SATU (SELASA - 20/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 20 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: | Pengenalan kepada matapelajaran Sejarah 940 |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyatakan sejarah perkembangan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria semasa penjajahan kuasa barat. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa faktor utama yang mempengaruhi kemunculan gerakan nasionalisme di kedua-dua negara. iii. Menerangkan dan memahami beberapa tokoh terlibat dan peranan mereka dalam melancarkan gerakan nasionalisme di negara mereka. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 20 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN STPM SEMESTER 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 20 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN SEMESTER PERTAMA.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MEI : MINGGU KEDUA PULUH SATU (RABU - 21/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 21 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN STPM SEMESTER 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MEI : MINGGU KEDUA PULUH SATU (KHAMIS - 22/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 22 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: | Pengenalan kepada Sukatan Pelajaran |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyatakan sejarah perkembangan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria semasa penjajahan kuasa barat. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa faktor utama yang mempengaruhi kemunculan gerakan nasionalisme di kedua-dua negara. iii. Menerangkan dan memahami beberapa tokoh terlibat dan peranan mereka dalam melancarkan gerakan nasionalisme di negara mereka. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 22 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN SEMESTER PERTAMA.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MEI : MINGGU KEDUA PULUH SATU (JUMAAT - 23/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 23 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
PERBINCANGAN MENGENAI SOALAN SEMESTER 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh satu (21) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 23 Mei 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: | Penerangan tentang sistem peperiksaan dan penilaian. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyatakan sejarah perkembangan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria semasa penjajahan kuasa barat. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa faktor utama yang mempengaruhi kemunculan gerakan nasionalisme di kedua-dua negara. iii. Menerangkan dan memahami beberapa tokoh terlibat dan peranan mereka dalam melancarkan gerakan nasionalisme di negara mereka. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment