RPH FEB : MINGGU KEENAM (ISNIN - 03/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
CUTI GANTI SEKOLAH 1.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
CUTI GANTI SEKOLAH 1.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
CUTI GANTI SEKOLAH 1.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KEENAM (SELASA - 04/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 04 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
CUTI GANTI SEKOLAH 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 04 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
CUTI GANTI SEKOLAH 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 04 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
CUTI GANTI SEKOLAH 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KEENAM (RABU - 05/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 05 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Penghasilan esei ilmiah dan mengenalpasti bahan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan membincangkan bentuk penulisan yang sesuai dalam menghasilkan esei ilmiah khasnya penulisan tentang pendahuluan. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan sumber-sumber yang sesuai dengan tajuk yang telah dipilih oleh setiap pelajar. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH FEB : MINGGU KEENAM (KHAMIS - 06/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 06 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 06 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: | Bab 1 - Kemunculan Tamadun Awal Manusia. i. Kemunculan Tamadun. |
HASIL PEMBELAJARAN: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan menyatakan proses perkembangan tamadun awal iaitu tamadun China dari aspek lokasi dan tarikh kemunculan. ii. Menerangkan dan menyatakan sekurang-kurangnya 3 daripada 6 ciri-ciri utama tamadun awal China. iii. Menerangkan dan memahami sekurang-kurangnya 4 ciri utama kemunculan tamadun awal di dunia. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan latihan bertulis. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
KBKK: | Menghuraikan dan menyenaraikan |
NILAI/ UNSUR TINGKAHLAKU PATRIOTISME: | Masyarakat Berorganisasi i. Bersatu dalam organisasi |
ISTILAH/ KONSEP: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan hanya segelintir pelajar yang memahami objektif P&P yang ditetapkan. |
RPH FEB : MINGGU KEENAM (JUMAAT - 07/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 07 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Perhubungan Luar i. Konsep dan Struktur Masyarakat Jahiliah. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyatakan pengertian masyarakat Jahiliah serta beberapa kategori masyarakat Arab jahiliah. ii. Menjelaskan dan membincangkan bentuk struktur masyarakat Arab Jahiliah serta peranan yang dimainkan. iii. Menerangkan dan memahami kegiatan ekonomi, politik dan sosial masyarakat Arab Jahiliah sebelum kedatangan Islam. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keenam (06) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 07 Februari 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
No comments:
Post a Comment