RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH DUA (ISNIN - 06/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI / TARIKH | Isnin / 06 Ogos 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: |
-
|
TAJUK & KEMAHIRAN: |
CUTI REHAT KHAS (CRK).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI / TARIKH | Isnin / 06 Ogos 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
CUTI REHAT KHAS (CRK).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 06 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: |
CUTI REHAT KHAS.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH DUA (SELASA - 07/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 07 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 : Esei Bahagian A & B i. Penerokaan Angkasa Lepas |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa kepentingan dan kekurangan yang berkaitan dengan aktiviti penerokaan angkasa lepas. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang boleh diambil untuk membangunkan bidang yang berkaitan dengan penerokaan angkasa lepas. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kegunaan atau kepentingan penubuhan Stesen Angkasa Lepas Antarabangsa. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH DUA (RABU - 08/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 08 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 : Esei Bahagian A & B i. Penerokaan Angkasa Lepas |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa kepentingan dan kekurangan yang berkaitan dengan aktiviti penerokaan angkasa lepas. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang boleh diambil untuk membangunkan bidang yang berkaitan dengan penerokaan angkasa lepas. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kegunaan atau kepentingan penubuhan Stesen Angkasa Lepas Antarabangsa. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 08 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0945 - 1045 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Pertanian di Belanda dan England. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan kegiatan pertanian di Belanda dan England. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kaedah yang diambil oleh Belanda dan England untuk membangunkan aktiviti pertanian mereka. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kesan yang timbul akibat daripada perkembangan kegiatan pertanian di kedua-dua buah negara. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH DUA (KHAMIS - 09/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 09 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Kegiatan Perindustrian - Jerman |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan jenis kegiatan perindustrian yang wujud di Jerman sekitar abad ke 16 hingga abad ke 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan kegiatan perindustrian di Jerman. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bentuk perubahan dalam kegiatan perindustrian yang dilakukan di Jerman. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 09 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1155 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 : Pengetahuan Am ( Kenegaraan) i. Dasar Pembaharuan dalam Perkhidmatan Awam |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang diperkenalkan oleh Kerajaan. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa matlamat utama pembaharuan dalam perkhidmatan awam di Malaysia diperkenalkan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara atau strategi pelaksanaan untuk mencapai matlamat yang telah ditetapkan. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik sekali dan objektif yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH DUA (JUMAAT - 10/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 10 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Bidang Perindustrian - Jepun |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa sebab bidang perindustrian di Jepun kurang berkembang sebelum abad ke 19. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan bidang perindustrian di Jepun selepas abad ke 19. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kesan yang timbul akibat daripada perkembangan pesat dalam bidang perindustrian di Jepun. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh dua (32) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 10 Ogos 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 : Pengetahuan Am ( Kenegaraan) i. Dasar Pembaharuan dalam Perkhidmatan Awam |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang diperkenalkan oleh Kerajaan. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa matlamat utama pembaharuan dalam perkhidmatan awam di Malaysia diperkenalkan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara atau strategi pelaksanaan untuk mencapai matlamat yang telah ditetapkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik sekali dan objektif yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment