Tuesday, August 14, 2012

MINGGU KETIGA PULUH TIGA: 13 - 17 OGOS 2012


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH TIGA (ISNIN - 13/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI / TARIKHIsnin / 13 Ogos 2012
MASA: 0705 - 0815
TINGKATAN:5K8
BIL PELAJAR:20 orang
TUNJANG:
Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Permainan Sofbol - Kemahiran Memukul dan Larian antara bes
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat pukulan yang tepat   
                           dan melakukan larian antara bes yang baik.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan membuat pukulan yang sempurna dan
                           larian antara bes yang lengkap.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
P SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan sofbol di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Skitel - 5, Kayu pemukul - 2, bola sofbol - 4 dan sarung tangan - 6


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI / TARIKHIsnin / 13 Ogos 2012
MASA: 0815 - 0925
TINGKATAN:5S5
BIL PELAJAR:32 orang
TUNJANG:Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Permainan Sofbol - Kemahiran Memukul dan Larian antara bes
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat pukulan yang tepat   
                           dan melakukan larian antara bes yang baik.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan membuat pukulan yang sempurna dan
                           larian antara bes yang lengkap.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
P SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan sofbol di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Skitel - 5, Kayu pemukul - 2, bola sofbol - 4 dan sarung tangan - 6


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Isnin
TARIKH:13 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1055 - 1205
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN SEMESTER 2.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH TIGA (SELASA - 14/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Selasa
TARIKH:14 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0805
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TAJUK:Kertas 2 :  Esei Bahagian A & B
i.    Teknologi Robotik dan Robot dalam Perindustrian
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan beberapa kepentingan dan kekurangan penciptaan teknologi robotik kepada sesebuah negara.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang boleh diambil untuk membangunkan industri robotik di negara kita.
iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelebihan dan kekurangan penggunaan teknologi robotik dalam sektor perindustrian.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH TIGA (RABU - 15/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Rabu
TARIKH:15 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0805
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TAJUK:Kertas 2 :  Esei Bahagian A & B
i.    Pertanian Moden dan Akuakultur
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan beberapa kelebihan dan kekurangan pertanian moden yang dijalankan khususnya di negara kita.
ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang boleh diambil untuk memperkembang kegiatan pertanian moden di negara kita.
iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelebihan dan kekurangan kegiatan akuakultur yang mula berkembang di negara kita.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Rabu
TARIKH:15 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0945 - 1045
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN SEMESTER 2.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH TIGA (KHAMIS - 16/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Khamis
TARIKH:16 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0805 - 0905
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:
CUTI GANTIAN SEMPENA HARI RAYA.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Khamis
TARIKH:16 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:1055 - 1155
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TEMA/TAJUK:
CUTI GANTIAN SEMPENA HARI RAYA.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH TIGA (JUMAAT - 17/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Jumaat
TARIKH:17 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0705 - 0805
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:
CUTI GANTIAN SEMPENA HARI RAYA.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Ketiga puluh tiga (33)
HARI:Jumaat
TARIKH:17 Ogos 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0940 - 1040
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TEMA/TAJUK:
CUTI GANTIAN SEMPENA HARI RAYA.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-

No comments:

Post a Comment