RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 16 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 8 : Sumber Undang-undang di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan pengertian dan perbezaan tentang undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya tiga jenis undang-undang bertulis dan tidak bertulis di negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab dan kepentingan undang-undang diwujudkan dan badan yang menggubalnya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 16 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penerangan dan perincian tentang tajuk pembentangan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami format yang dikehendaki dalam proses pembentukkan tugasan berkumpulan untuk tujuan pembentangan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak tajuk yang diberikan serta keadah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja kumpulan. iii. Menerangkan maklumat yang perlu dibuat untuk setiap kajian kes dalam tugasan berkumpulan yang diberikan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JAN : MINGGU KETIGA (SELASA - 17/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 17 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 1 - Wawasan Diri (Mencipta dan menjayakan wawasan diri) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan beberapa langkah yang perlu dilakukan dalam proses untuk mencapai wawasan diri. ii. Menjelaskan dan menghuraikan beberapa sebab hala tuju wawasan diri mesti jelas dan khusus. iii. Memahami beberapa perkara penting yang perlu diambil kira dalam perancangan untuk mencapai hala tuju wawasan diri. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 17 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 Sains 3 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 1 - Wawasan Diri (Mencipta dan menjayakan wawasan diri) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan beberapa langkah yang perlu dilakukan dalam proses untuk mencapai wawasan diri. ii. Menjelaskan dan menghuraikan beberapa sebab hala tuju wawasan diri mesti jelas dan khusus. iii. Memahami beberapa perkara penting yang perlu diambil kira dalam perancangan untuk mencapai hala tuju wawasan diri. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 17 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH JAN : MINGGU KETIGA (RABU - 18/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 18 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penerangan dan perincian tentang tajuk pembentangan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami format yang dikehendaki dalam proses pembentukkan tugasan berkumpulan untuk tujuan pembentangan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak tajuk yang diberikan serta keadah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja kumpulan. iii. Menerangkan maklumat yang perlu dibuat untuk setiap kajian kes dalam tugasan berkumpulan yang diberikan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 18 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 8 : Sumber Undang-undang di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan pengertian dan perbezaan tentang undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya tiga jenis undang-undang bertulis dan tidak bertulis di negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab dan kepentingan undang-undang diwujudkan dan badan yang menggubalnya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH JAN : MINGGU KETIGA (KHAMIS - 19/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 19 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 19 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 8 : Sumber Undang-undang di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa ciri utama tentang undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua jenis undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab dan kepentingan undang-undang diwujudkan dan proses pelaksanaannya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH JAN : MINGGU KETIGA (JUMAAT - 20/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga (03) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 20 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penerangan dan perincian tentang tajuk pembentangan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami format yang dikehendaki dalam proses pembentukkan tugasan berkumpulan untuk tujuan pembentangan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak tajuk yang diberikan serta keadah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja kumpulan. iii. Menerangkan maklumat yang perlu dibuat untuk setiap kajian kes dalam tugasan berkumpulan yang diberikan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment