RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 09 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 8 : Sumber Undang-undang di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa ciri utama tentang undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua jenis undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab dan kepentingan undang-undang diwujudkan dan proses pelaksanaannya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 09 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penerangan tentang tajuk dan tugasan berkumpulan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan keperluan yang dikehendaki dalam proses pembentukkan tugasan berkumpulan untuk tujuan pembentangan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak tajuk yang diberikan serta keadah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja kumpulan. iii. Memahami format yang diperlukan dalam penghasilan jawapan esei yang baik dalam STPM. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JAN : MINGGU KEDUA (SELASA - 10/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 10 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 1 - Wawasan Diri |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan beberapa ciri-ciri wawasan diri yang utama dalam menentukan wawasan diri seseorang pelajar berkenaan. ii. Menjelaskan dan menghuraikan beberapa sebab dan tujuan mereka memilih wawasan diri mereka sendiri. iii. Memahami langkah yang perlu diambil dan sikap yang perlu diamalkan untuk mencapai wawasan diri. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 10 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 Sains 3 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 1 - Wawasan Diri |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan beberapa ciri-ciri wawasan diri yang utama dalam menentukan wawasan diri seseorang pelajar berkenaan. ii. Menjelaskan dan menghuraikan beberapa sebab dan tujuan mereka memilih wawasan diri mereka sendiri. iii. Memahami langkah yang perlu diambil dan sikap yang perlu diamalkan untuk mencapai wawasan diri. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 10 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH JAN : MINGGU KEDUA (RABU - 11/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 11 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penerangan tentang tajuk dan tugasan berkumpulan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan keperluan yang dikehendaki dalam proses pembentukkan tugasan berkumpulan untuk tujuan pembentangan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak tajuk yang diberikan serta keadah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja kumpulan. iii. Memahami bentuk jawapan yang diperlukan dalam penghasilan esei yang baik dan mengikut format STPM. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 11 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 8 : Sumber Undang-undang di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa ciri utama tentang undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua jenis undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab dan kepentingan undang-undang diwujudkan dan proses pelaksanaannya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH JAN : MINGGU KEDUA (KHAMIS - 12/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 12 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 12 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 8 : Sumber Undang-undang di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa ciri utama tentang undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya dua jenis undang-undang bertulis dan tidak bertulis di Negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab dan kepentingan undang-undang diwujudkan dan proses pelaksanaannya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH JAN : MINGGU KEDUA (JUMAAT - 13/01)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua (02) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 13 Januari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penerangan tentang tajuk dan tugasan berkumpulan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan keperluan yang dikehendaki dalam proses pembentukkan tugasan berkumpulan untuk tujuan pembentangan. ii. Menjelaskan dan memahami kehendak tajuk yang diberikan serta keadah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja kumpulan. iii. Memahami format yang diperlukan dalam penghasilan jawapan esei yang baik dalam STPM. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment