RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 24 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 24 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perbincangan skema jawapan (Ulangkaji) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami pembahagian item dalam kertas soalan yang diberikan serta jawapannya. ii. Menerangkan dan memahami huraian atau sebab jawapan untuk sesuatu soalan yang diberikan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang dilakukan oleh pelajar dalam membuat pilihan jawapan. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Perbincangan bersama pelajar. 2. Sumbangsaran antara pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 24 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH TIGA (SELASA - 25/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 25 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0915 - 1015 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 25 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1150 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perbincangan skema jawapan (Ulangkaji) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami pembahagian item dalam kertas soalan yang diberikan serta jawapannya. ii. Menerangkan dan memahami huraian atau sebab jawapan untuk sesuatu soalan yang diberikan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang dilakukan oleh pelajar dalam membuat pilihan jawapan. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Perbincangan bersama pelajar. 2. Sumbangsaran antara pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH TIGA (RABU - 26/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 26 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 26 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perbincangan kertas soalan percubaan sekolah lain |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami pembahagian item atau kategori soalan yang dikeluarkan. ii. Menerangkan sebab dan punca kenapa jawapan yang diberikan adalah betul dan kenapa pilihan jawapan yang lain salah. iii. Memahami dan menerangkan beberapa sub topik yang ditanya terutama yang berkaitan dengan pentadbiran kerajaan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan bersama pelajar. 2. Sumbangsaran antara pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 26 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perbincangan kertas soalan percubaan sekolah lain |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami pembahagian item atau kategori soalan yang dikeluarkan. ii. Menerangkan sebab dan punca kenapa jawapan yang diberikan adalah betul dan kenapa pilihan jawapan yang lain salah. iii. Memahami dan menerangkan beberapa sub topik yang ditanya terutama yang berkaitan dengan pentadbiran kerajaan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan bersama pelajar. 2. Sumbangsaran antara pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH TIGA (KHAMIS - 27/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 27 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN PEP. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 27 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN PEP. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH TIGA (JUMAAT - 28/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 28 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pakej Ulangkaji - soalan esei dari sekolah lain (Semenanjung M'sia) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kehendak bagi keempat soalan yang diberikan dari sekolah lain. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi keempat-empat soalan yang dibincangkan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang biasa dilakukan oleh pelajar dari segi membuat huraian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh tiga (43) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 28 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pakej Ulangkaji - soalan esei dari sekolah lain (Semenanjung M'sia) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kehendak bagi keempat soalan yang diberikan dari sekolah lain. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi keempat-empat soalan yang dibincangkan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang biasa dilakukan oleh pelajar dari segi membuat huraian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
Terima kasih dan Tahniah kerana menyediakan RPH yang menarik, lengkap dan kemaskini. Teruskan usaha cikgu dalam penyediaan RPH yang terancang ini.
ReplyDelete