RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perpaduan negara dan Perkembangan pendidikan nasional |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan dan memahami sebab berlakunya masalah perpaduan serta langkah yang diambil kerajaan untuk mengatasinya. ii. Menyatakan dan memahami beberapa penyata pendidikan yang telah digubal dalam perkembangan pendidikan negara. iii. Memahami dan menerangkan usul-usul yang dibuat oleh penyata pendidikan sejak sebelum merdeka. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan iaitu pembentangan oleh pelajar berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Ulangkaji/Pembetulan Kertas Peperiksaan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan dan memahami tiga bahagian dan jumlah soalan yang dikemukakan. ii. Menyatakan dan memahami sebab dan penerangan bagi setiap pilihan jawapan yang diberikan. iii. Memahami dan menerangkan sebab kenapa jawapan yang lain salah serta memberi penjelasan yang lengkap tentang kesalahannya. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan dapat dicapai dengan baik. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 03 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perpaduan negara dan Perkembangan pendidikan nasional |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan dan memahami sebab berlakunya masalah perpaduan serta langkah yang diambil kerajaan untuk mengatasinya. ii. Menyatakan dan memahami beberapa penyata pendidikan yang telah digubal dalam perkembangan pendidikan negara. iii. Memahami dan menerangkan usul-usul yang dibuat oleh penyata pendidikan sejak sebelum merdeka. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan iaitu pembentangan oleh pelajar berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan dapat dicapai. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (SELASA - 04/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 04 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0915 - 1015 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 04 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1150 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (RABU - 05/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 05 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 05 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 05 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (KHAMIS - 06/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 06 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 06 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (JUMAAT - 07/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 07 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh (40) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 07 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI BELAJAR SEMPENA PEPERIKSAAN PMR |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment