RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 10 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2011 |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 10 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembetulan kertas dan pemberian skema jawapan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kehendak bagi keempat soalan yang diberikan dalam peperiksaan percubaan. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi keempat soalan yang dikeluarkan dalam peperiksaan percubaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang dilakukan oleh pelajar dari segi membuat huraian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 10 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2011 |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (SELASA - 11/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 11 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0915 - 1015 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2011 |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 11 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1150 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembetulan kertas dan pemberian skema jawapan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kehendak bagi keempat soalan yang diberikan dalam peperiksaan percubaan. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi keempat soalan yang dikeluarkan dalam peperiksaan percubaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang dilakukan oleh pelajar dari segi membuat huraian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (RABU - 12/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2011 |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perbincangan kertas 1 peperiksan percubaan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kategori dan kumpulan soalan yang dikeluarkan serta arasnya. ii. Menerangkan sebab dan punca kenapa jawapan yang diberikan adalah betul dan kenapa pilihan jawapan yang lain salah. iii. Memahami dan menerangkan beberapa isu semasa yang ditanyakan serta jawapan sebenarnya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perbincangan kertas 1 peperiksan percubaan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kategori dan kumpulan soalan yang dikeluarkan serta arasnya. ii. Menerangkan sebab dan punca kenapa jawapan yang diberikan adalah betul dan kenapa pilihan jawapan yang lain salah. iii. Memahami dan menerangkan beberapa isu semasa yang ditanyakan serta jawapan sebenarnya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (KHAMIS - 13/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 13 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2011 |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 13 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2011 |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (JUMAAT - 14/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembetulan kertas dan pemberian skema jawapan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kehendak bagi keempat soalan yang diberikan dalam peperiksaan percubaan. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi keempat soalan yang dikeluarkan dalam peperiksaan percubaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang dilakukan oleh pelajar dari segi membuat huraian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 14 Okt 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembetulan kertas dan pemberian skema jawapan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami kehendak bagi keempat soalan yang diberikan dalam peperiksaan percubaan. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi keempat soalan yang dikeluarkan dalam peperiksaan percubaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelemahan ketara yang dilakukan oleh pelajar dari segi membuat huraian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan lancar dan objketif pembelajaran yang disasarkan telah dapat dicapai. |
No comments:
Post a Comment