RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Kertas 2 - Karangan Bahagian A&B. i. Pengolahan Esei dari pelbagai jenis soalan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan dan memahami perkara utama yang dikemukakan pada soalan yang diberikan. 2. menjelaskan bentuk atau kehendak soalan yang diberikan serta jumlah isi yang diperlukan. 3. menerangkan cara untuk mengaitkan isi utama dan huraian mengikut kehendak soalan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar serta pelajar memberi maklumbalas yang baik ketika sesi perbincangan dijalankan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Frasa Nama dan Frasa Kerja. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. memahami dan mengenalpasti jenis frasa nama dan frasa kerja yang terdapat dalam bahasa melayu. 2. menyatakan cara untuk mengenalpasti bentuk frasa nama dan frasa kerja dalam bahasa melayu. 3. membuat satu bentuk ayat yang mengandungi frasa kerja dan frasa kerja. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menyenaraikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Hanya segelintir pelajar dilihat memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan mereka memberi kerjasama semasa sesi perbincangan. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (SELASA - 03/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | UJIAN TOPIKAL 2 - SEJARAH TAMADUN ISLAM |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | Pengetahuan tatabahasa - Kata Adjektif dan Subjektif. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan maksud/pengertian kata adjektif dan kata subjektif dalam bahasa melayu. 2. mengenalpasti kegunaan dan peranan kata adjektif yang ingin dibina dalam bahasa melayu. 3. menghasilkan beberapa contoh ayat yang bersesuaian dengan setiap kata adjektif dan subjektif yang dibincangkan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan mereka memberi kerjasama semasa sesi perbincangan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1020 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Pengetahuan tatabahasa - Frasa Adjektif dan Klausa |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan maksud/pengertian kata adjektif dan klausa dalam bahasa melayu. 2. mengenalpasti kegunaan dan peranan frasa adjektif dalam ayat yang dibina dalam bahasa melayu. 3. menghasilkan beberapa contoh ayat yang bersesuaian yang mengandungi frasa adjektif yang dibincangkan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan mereka memberi kerjasama semasa sesi perbincangan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia. i. Dasar dalam negara - Pembaharuan dalam Pentadbiran Awam. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan beberapa jenis perkhidmatan awam yang diperuntukkan mengikut perlembagaan. 2. menjelaskan beberapa rasional pembentukkan Dasar Penerapan Nilai Islam dalam Pentadbiran dan Kepimpinan Melalui Teladan. 3. menerangkan beberapa strategi pelaksanaan dan bidang yang diberi tumpuan dalam proses pelaksanaan dasar yang dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar serta pelajar memberi maklumbalas yang baik ketika sesi perbincangan dijalankan. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (RABU - 04/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Malaysia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | Kemahiran tatabahasa - Frasa Adjektif dan Frasa Sendi Nama |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan maksud dan pengertian frasa adjektif dan frasa sendi nama dalam bahasa melayu. 2. menerangkan cara untuk mengenalpasti frasa adjektif dan frasa sendi nama dalam ayat. 3. menjelaskan beberapa contoh dan jenis frasa adjektif dan frasa sendi nama dalam. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan dan tekun membuat latihan yang diberikan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | UJIAN TOPIKAL 2 - KARANGAN BAHAGIAN A (ESEI). |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Sistem Pentadbiran Peringkat Negeri di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan beberapa pentadbiran peringkat negeri yang diwujudkan di Malaysia selepas merdeka. 2. menjelaskan peranan dan tanggungjawab ketua pentadbir di peringkat negeri di negara kita. 3. menerangkan organisasi pentadbiran peringkat negeri di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar serta pelajar memberi maklumbalas yang baik ketika sesi perbincangan dijalankan. |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (KHAMIS - 05/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 05 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 1815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | KEJOHANAN PSKPP PERINGKAT NEGERI DI KUCHING. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 05 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | KEJOHANAN PSKPP PERINGKAT NEGERI DI KUCHING. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH OGOS : MINGGU KETIGA PULUH SATU (JUMAAT - 06/08)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh satu (31) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 06 Ogos 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | KEJOHANAN PSKPP PERINGKAT NEGERI DI KUCHING. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment