RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (ISNIN - 02/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan & Perhubungan Luar i. Perhubungan luar - Hubungan diplomatik |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan maksud dan pengertian hubungan diplomatik serta bentuk hubungan diplomatik yang wujud pada zaman Rasulullah SAW. ii. Menjelaskan dan memahami konsep perjanjian Hudaibiyah serta butiran-butiran perjanjian yang telah ditandatangani. iii. Menerangkan dan memahami beberapa jenis surat diplomatik/perutusan yang diutuskan serta tujuan surat berkenaan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 (Tutorial) |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Penghasilan pengenalan dan pengolahan bibliografi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan membuat pengenalan untuk esei ilmiah yang bersesuaian dengan kehendak tema dan tajuk pelajar. ii. Menjelaskan dan membincangkan teknik pengolahan bibliografi mengikut standard yang telah ditetapkan oleh pihak MPM. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (SELASA - 03/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 (Tutorial) |
MASA | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan & Perhubungan Luar i. Perhubungan Luar - Naungan (Cukai Jizyah) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan pengertian cukai jizyah dan syarat dikenakan serta kategori orang yang dikenakan cukai jizyah. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa tujuan cukai jizyah diwujudkan serta hak yang diperolehi oleh golongan yang membayar cukai berkenaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa aspek penting dalam proses pelaksanaan cukai jizyah pada zaman al-Rasyidin dan Bani Umaiyah. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (RABU - 04/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 - Tutorial |
MASA | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
>TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Permurnian Kertas Cadangan Penyelidikan/ Proposal |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menghasilkan kesemua perkara yang perlu terdapat dalam kertas cadangan kajian mengikut standard yang ditetapkan. ii. Menjelaskan dan membincangkan tentang persoalan kajian yang releven dengan tajuk kajian serta penghasilan bibliografi yang sesuai. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (KHAMIS - 05/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 05 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan & Perhubungan Luar i. Perhubungan Luar - Perjanjian Damai |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa sebab perjanjian damai diwujudkan antara kerajaan Islam dengan kerajaan lain di sekitarnya. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa bentuk perjanjian yang telah ditandatangani pada zaman pemerintahan Bani Abbasiyah. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bentuk hubungan luar dan perjanjian yang diwujudkan pada pemerintahan Uthmaniyah. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 05 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 05 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 (Tutorial) |
MASA | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (JUMAAT - 06/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 06 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
>TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Pergolahan Persoalan Esei Ilmiah dan Nota Hujung |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan mengumpulkan maklumat yang berkaitan dan bersesuaian dengan persoalan kajian mengikut standard yang ditetapkan. ii. Menjelaskan dan membincangkan tentang penulisan dan penjanaan idea yang releven dengan persoalan kajian serta penghasilan nota hujung yang sesuai. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment