RPH MAC : MINGGU KESEBELAS (ISNIN - 09/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 09 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 2 : Pembangunan dan Penerokaan i. Sistem Ekonomi Dalam Islam |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan maksud dan pengertian ekonomi serta beberapa jenis sistem ekonomi yang pernah digunapakai dlm kehidupan seharian. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa garis panduan dan falsafah yang telah ditetapkan oleh Islam untuk asas pemilikan harta. iii. Menerangkan dan memahami beberapa ciri utama ekonomi dalam agama Islam serta matlamat pembangunan ekonomi dalam Islam. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 09 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 09 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 (Tutorial) |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Penulisan persoalan kajian dan pengolahan nota hujung |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan membuat huraian isi utama untuk esei ilmiah yang bersesuaian dengan kehendak tema dan tajuk pelajar. ii. Menjelaskan dan membincangkan teknik pengolahan nota hujung mengikut standard yang telah ditetapkan oleh pihak MPM. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan soal selidik. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KESEBELAS (SELASA - 10/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 10 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 10 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 (Tutorial) |
MASA | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 10 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 2 : Pembangunan dan Penerokaan i. Kegiatan Ekonomi - Kerajaan Abbasiyah dan Melayu Melaka |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa aktiviti/ kegiatan ekonomi yang dijalankan semasa pemerintahan Kerajaan Bani Abbasiyah. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kegiatan ekonomi yang berbentuk saradiri yang diamalkan pada zaman kesultanan Melayu Melaka. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab Melaka boleh berkembang kegiatan perdagangan antarabangsanya serta bahan yang didagangankan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KESEBELAS (RABU - 11/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 11 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 - Tutorial |
MASA | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
>TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Permurnian pengenalan serta isi utama Esei Ilmiah |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menghasilkan pengenalan yang bersesuaian dengan kehendak dan keperluan yang telah ditetapkan oleh MPM. ii. Menjelaskan dan membincangkan tentang persoalan kajian yang releven dengan tajuk kajian serta penghasilan nota hujung yang sesuai. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan soal selidik. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 11 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KESEBELAS (KHAMIS - 12/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 12 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 2 : Pembangunan dan Penerokaan i. Kegiatan Ekonomi - Institusi Ekonomi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa sumber pendapatan Baitulmal dan peranan yang dimainkan oleh Baitulmal. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa jenis cukai, fungsi dan proses pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin dan Bani Abbasiyah. iii. Menerangkan dan memahami beberapa jenis zakat yang diperkenalkan serta fungsi dan faedah zakat yang disyariatkan oleh Allah SWT. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 12 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 12 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 (Tutorial) |
MASA | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KESEBELAS (JUMAAT - 13/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesebelas (11) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 13 Mac 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
>TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Permurnian Persoalan Esei Ilmiah dan Nota Hujung |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan mengumpulkan maklumat yang berkaitan dan bersesuaian dengan persoalan kajian mengikut standard yang ditetapkan. ii. Menjelaskan dan membincangkan tentang penulisan dan penjanaan idea yang releven dengan persoalan kajian serta penghasilan nota hujung yang sesuai. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan soal selidik. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment