RPH FEB : MINGGU KESEMBILAN (ISNIN - 23/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 23 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan & Perhubungan Luar i. Pertahanan dan Pembukaan Wilayah - Jihad |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa pengertian Jihad secara umum dan mengikut konteks Islam serta pandangan tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa jenis jihad yang dijalankan serta pengertian jenis jihad berkenaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa tujuan atau kepentingan sesuatu jihad itu dijalankan dalam pembentukan negara Islam. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 23 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 09 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 (Tutorial) |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Penghasilan pengenalan dan pengolahan nota hujung |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan membuat pengenalan untuk esei ilmiah yang bersesuaian dengan kehendak tema dan tajuk pelajar. ii. Menjelaskan dan membincangkan teknik pengolahan nota hujung mengikut standard yang telah ditetapkan oleh pihak MPM. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH FEB : MINGGU KESEMBILAN (SELASA - 24/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 24 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 24 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 (Tutorial) |
MASA | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 24 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Sem 2 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan & Perhubungan Luar i. Pertahanan dan Pembukaan Wilayah - Peperangan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan sebab atau tujuan atau kepentingan peperangan terhadap perkembangan tamadun Islam. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa etika yang diterapkan dan diamalkan dalam pembentukkan tamadun Islam. iii. Menerangkan dan memahami beberapa strategi dan taktik peperangan yang digunakan dalam peperangan semasa zaman Rasulullah.. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH FEB : MINGGU KESEMBILAN (RABU - 25/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 25 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 - Tutorial |
MASA | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
>TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Permurnian Kertas Cadangan Penyelidikan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menghasilkan kesemua perkara yang perlu terdapat dalam kertas cadangan kajian mengikut standard yang ditetapkan. ii. Menjelaskan dan membincangkan tentang persoalan kajian yang releven dengan tajuk kajian serta penghasilan bibliografi yang sesuai. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 25 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KESEMBILAN (KHAMIS - 26/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 26 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan & Perhubungan Luar i. Pertahanan dan Pembukaan Wilayah |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa siri peperangan yang turut disertai oleh Rasulullah SAW serta sebab perang itu berlaku. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa siri peperangan yang berlaku semasa zaman pemerintahan Khalifah al-Rasyidin. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bentuk sumbangan Salehuddin al-Ayyubi dan Sultan Muhammad a-Fatih terhadap perkembangan bidang ketenteraan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 26 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 26 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 (Tutorial) |
MASA | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK4 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KESEMBILAN (JUMAAT - 27/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 27 Februari 2015 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
>TAJUK: | Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) i. Permurnian Kertas Cadangan Penyelidikan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menghasilkan kesemua perkara yang perlu terdapat dalam kertas cadangan kajian mengikut standard yang ditetapkan. ii. Menjelaskan dan membincangkan tentang persoalan kajian yang releven dengan tajuk kajian serta penghasilan bibliografi yang sesuai. iii. Menerangkan dan memahami kaedah kajian yang sesuai untuk mengumpul bahan seperti kaedah temubual, kajian perpustakaan dan kerja lapangan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment