Sunday, September 28, 2014

MINGGU KEEMPAT PULUH : 29 SEPT - 03 OKT 2014


RPH SEPT : MINGGU KEEMPAT PULUH (ISNIN - 29/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Isnin
TARIKH:29 Sept 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PENGAGIHAN DAN PEMBETULAN KERTAS PERCUBAAN SEMESTER 1.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Isnin
TARIKH:29 Sept 2014
M/PELAJARAN:Sejarah T4
MASA:0945 - 1055
TINGKATAN:4K10
TAJUK:Ulangkaji Bab 1 - 3
i.   Membuat soalan objektif dan struktur.
HASIL PEMBELAJARAN:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Menyatakan dan menerangkan sekurang-kurangnya 10 jawapan yang betul daripada 20 soalan objektif yang dibincangkan.
ii.   Menerangkan dan menyatakan jawapan yang tepat bagi 1soalan daripada 2 soalan struktur yang diberikan.
iii.  Menerangkan dan memahami tajuk dan tema penting yang perlu diberi tumpuan untuk tajuk yang dibincangkan.
AKTIVITI:1. Penerangan oleh guru.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks.
KBKK:Menghuraikan dan menyenaraikan
NILAI/ UNSUR TINGKAHLAKU
PATRIOTISME:
Berbangga dengan aset negara
    i.   Memanafaatkan kurniaan Tuhan
ISTILAH/ KONSEP:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan hanya segelintir pelajar yang memahami objektif P&P yang ditetapkan.


RPH SEPT : MINGGU KEEMPAT PULUH (SELASA - 30/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Selasa
TARIKH:30 Sept 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1 
MASA0705 - 0815
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN KERTAS PERCUBAAN SEMESTER 1.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Selasa
TARIKH:30 Sept 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Asia Tenggara - Semester 3
MASA:0815 - 0925
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:
PENGAGIHAN DAN PERBINCANGAN SKEMA 
JAWAPAN PERCUBAAN SEMESTER 3.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Selasa
TARIKH:30 Sept 2014
M/PELAJARAN:Sejarah T4
MASA:1055 - 1130
TINGKATAN:4K10
TAJUK:Ulangkaji Bab 4 - 6
i.   Membuat latihan soalan objektif dan esei.
HASIL PEMBELAJARAN:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Menyatakan dan menerangkan sekurang-kurangnya 10 jawapan yang betul daripada 20 soalan objektif yang dibincangkan.
ii.   Menerangkan dan menyatakan jawapan yang tepat bagi 1soalan daripada 2 soalan struktur yang diberikan.
iii.  Menerangkan dan memahami tajuk dan jawapan dan keperluan asas yang perlu untuk menjawab soalan esei kertas 2 dan 3.
AKTIVITI:1. Penerangan oleh guru.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan latihan.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks.
KBKK:Menghuraikan dan menyenaraikan
NILAI/ UNSUR TINGKAHLAKU
PATRIOTISME:
Berbangga dengan aset negara
    i.   Memanafaatkan kurniaan Tuhan
ISTILAH/ KONSEP:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan hanya segelintir pelajar yang memahami objektif P&P yang ditetapkan.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (RABU - 01/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Rabu
TARIKH:01 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah T4
MASA:0945 - 1055
TINGKATAN:4K10
TAJUK:Ulangkaji Bab 7 - 10
i.   Membuat soalan objektif dan struktur.
HASIL PEMBELAJARAN:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Menyatakan dan menerangkan sekurang-kurangnya 10 jawapan yang betul daripada 20 soalan objektif yang dibincangkan.
ii.   Menerangkan dan menyatakan jawapan yang tepat bagi 1soalan daripada 2 soalan struktur yang diberikan.
iii.  Menerangkan dan menjawab dua daripada empat soalan struktur yang dibincangkan serta memahami sub tajuk yang berkaitan dengan soalan.
AKTIVITI:1. Penerangan oleh guru.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan latihan.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks.
KBKK:Menghuraikan dan menyenaraikan
NILAI/ UNSUR TINGKAHLAKU
PATRIOTISME:
Berbangga dengan aset negara
    i.   Memanafaatkan kurniaan Tuhan
ISTILAH/ KONSEP:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan hanya segelintir pelajar yang memahami objektif P&P yang ditetapkan.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Rabu
TARIKH:01 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1
MASA:1055 - 1130
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN KERTAS PERCUBAAN SEMESTER 1.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Rabu
TARIKH:01 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Asia Tenggara - Semester 3
MASA:1130 - 1240
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Tema 3 : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa
i.    Perjuangan Mencapai Kemerdekaan - Pendudukan Jepun
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyatakan sejarah perkembangan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria semasa penjajahan kuasa barat.
ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa faktor utama yang mempengaruhi kemunculan gerakan nasionalisme di kedua-dua negara.
iii. Menerangkan dan memahami beberapa tokoh terlibat dan peranan mereka dalam melancarkan gerakan nasionalisme di negara mereka.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Mencirikan
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (KHAMIS - 02/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Khamis
TARIKH:02 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1 
MASA0815 - 0945
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN KERTAS PERCUBAAN SEMESTER 1.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Khamis
TARIKH:03 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Asia Tenggara - Semester 3
MASA:0945 - 1055
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Tema 3 : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa
i.    Perjuangan secara perlembagaan dan Bersenjata
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyatakan sejarah perkembangan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria semasa penjajahan kuasa barat.
ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa faktor utama yang mempengaruhi kemunculan gerakan nasionalisme di kedua-dua negara.
iii. Menerangkan dan memahami beberapa tokoh terlibat dan peranan mereka dalam melancarkan gerakan nasionalisme di negara mereka.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Mencirikan
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH (JUMAAT - 04/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Jumaat
TARIKH:04 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1 
MASA0940 - 1040
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN KERTAS PERCUBAAN SEMESTER 1.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh (40)
HARI:Jumaat
TARIKH:04 Okt 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Asia Tenggara - Semester 3
MASA:1040 - 1140
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Tema 3 : Nasionalisme dan Pembentukkan Negara Bangsa
i.    Kemerdekaan - Myanmar dan Indonesia
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyatakan sejarah perkembangan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria semasa penjajahan kuasa barat.
ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa faktor utama yang mempengaruhi kemunculan gerakan nasionalisme di kedua-dua negara.
iii. Menerangkan dan memahami beberapa tokoh terlibat dan peranan mereka dalam melancarkan gerakan nasionalisme di negara mereka.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Mencirikan
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.

No comments:

Post a Comment