Wednesday, April 2, 2014

MINGGU KEEMPAT BELAS : 31 MAC - 04 APR 2014


RPH MAC : MINGGU KEEMPAT BELAS (ISNIN - 31/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Isnin
TARIKH:31 Mac 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Isnin
TARIKH:31 Mac 2014
M/PELAJARAN:Sejarah T4
MASA:0945 - 1055
TINGKATAN:4K10
TAJUK:
PEMBETULAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Isnin
TARIKH:31 Mac 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Tamadun Islam
MASA:1055 - 1205
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Perhubungan Luar
i.    Pemerintahan pusat dan wilayah.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyatakan konsep dan pengertian pemerintahan pusat dan wilayah dalam struktur pemeeintahan kerajaan Islam.
ii. Menjelaskan dan menyatakan struktur pemerintahan raja/sultan pada kerajaan Andalusia di Sepanyol dan Empayar Moghul di India.
iii. Menerangkan dan memahami peranan dan tanggungjawab amir yang dilantik di Kerajaan Andalusia dan kerajaan Islam di India.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Mencirikan
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (SELASA - 01/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Selasa
TARIKH:01 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1 
MASA0705 - 0815
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Selasa
TARIKH:01 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Kertas 4
MASA:0815 - 0925
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Perhubungan Luar
i.    Pertahanan dan Pembukaan Wilayah.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.   Memahami dan menyatakan konsep dan pengertian Jihad serta jenis-jenis jihad yang wujud dalam konteks pemerintahan kerajaan Islam.
ii.  Menjelaskan dan membincangkan beberapa sebab berlakunya peperangan serta etika peperangan yang diperkenalkan oleh Rasulullah SAW.
iii. Menerangkan dan memahami beberapa strategi peperangan yang dibentuk serta digunakan oleh Rasulullah SAW semasa tercetusnya perang.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Mencirikan
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Selasa
TARIKH:01 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah T4
MASA:1020 - 1130
TINGKATAN:4K10
TAJUK:
PEMBETULAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (RABU - 02/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Rabu
TARIKH:02 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Kertas 4
MASA1130 - 1240
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Kertas 4 : Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)
i.    Penghasilan pengenalan dan isi utama
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan membincangkan bentuk penulisan yang sesuai dalam menghasilkan esei ilmiah khasnya penulisan tentang beberapa isi utama.
ii. Menjelaskan dan menyenaraikan sumber-sumber yang sesuai dengan tajuk yang telah dipilih oleh setiap pelajar.
iii. Menerangkan dan memahami kaedah penulisan dan membuat huraian yang bersesuaian serta nota hujung berdasarkan sumber maklumat yang diperolehi.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Mencirikan
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (KHAMIS - 03/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Khamis
TARIKH:03 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1
MASA:0815 - 0925
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Khamis
TARIKH:03 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah T4
MASA:0945 - 1020
TINGKATAN:4K10
TAJUK:
PEMBETULAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-


RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (JUMAAT - 04/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Jumaat
TARIKH:04 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Tamadun Islam
MASA:0815 - 0945
TINGKATAN:6AK1
TAJUK:Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Perhubungan Luar
i.    Sumbangan tokoh Khalifah Bani Abbasiyah.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyatakan latar belakang dan cara perlantikan khalifah Umar Abdul Aziz dan Khalifah Harun al-Rasyid.
ii. Menjelaskan dan membincangkan lima sumbangan utama Khalifah Umar Abdul Aziz dalam menyatukan umat Islam Madinah.
iii. Menerangkan dan memahami lima pembaharuan yang telah dibuat oleh Khalifah Harun al-Rasyid dalam mentadbir Madinah.
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
KBKK:Menerang sebab
NILAI:Menghargai dan Kegigihan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat belas (14)
HARI:Jumaat
TARIKH:04 Apr 2014
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia - Semester 1
MASA:0940 - 1040
TINGKATAN:6RK5
TAJUK:
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
OBJEKTIF P&P:
-
KBKK:
-
AKTIVITI:
-
BBM:
-
NILAI:
-
REFLEKSI:
-

No comments:

Post a Comment