RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (ISNIN - 08/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI / TARIKH | Isnin / 08 Okt 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: |
Kemahiran
|
TAJUK & KEMAHIRAN: |
Membuat hantaran dan kawalan bola - Futsal (L) dan Bola Jaring (P)
|
OBJEKTIF P&P: |
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Psikomotor : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan
hantaran jauh dengan yang betul.
ii. Kognitif : Menyatakan beberapa tujuan hantaran bola dibuat dengan tepat
dan pantas.
iii. Afektif : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan. |
PENGETAHUAN SEDIA ADA: |
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal dan bola jaring di sekolah rendah serta pernah melihat permainan berkenaan di media masa.
|
PENERAPAN NILAI: |
Semangat Kesukanan & Menghargai
|
KBKK: |
Membuat Analisis
|
PENGABUNGJALINAN: |
Tunjang kecergasan - Koordinasi
|
ALATAN: |
i. Wisel, Skitel - 10, bola jaring - 2 biji, futsal - 4 biji
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI / TARIKH | Isnin / 08 Okt 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
Membuat hantaran dan kawalan bola - Futsal (L) dan Bola Jaring (P)
|
OBJEKTIF P&P: |
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Psikomotor : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan
hantaran jauh dengan yang betul.
ii. Kognitif : Menyatakan beberapa tujuan hantaran bola dibuat dengan tepat
dan pantas.
iii. Afektif : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan. |
PENGETAHUAN SEDIA ADA: |
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal di sekolah rendah serta pernah melihat permainan berkenaan di media masa.
|
PENERAPAN NILAI: |
Semangat Kesukanan & Menghargai
|
KBKK: |
Membuat Analisis
|
PENGABUNGJALINAN: |
Tunjang kecergasan - Koordinasi
|
ALATAN: |
i. Wisel, Skitel - 10, Futsal - 2 biji dan Bola Jaring - 4 biji
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 08 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN KERTAS PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 1 - 3 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan. ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 1 - 3 berdasarkan soalan yang dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (SELASA - 09/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 09 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 2 : Bahagian A dan B i. Ulangkaji Soalan Bhg A (Laras Sastera) - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan bentuk dan kehendak soalan yang dibincangkan serta jumlah isi utama yang diperlukan. ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kuangnya 4 isi utama yang dikehendaki oleh setiap soalan yang telah dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa fokus utama setiap soalan serta perangkap yang terdapat pada soalan yang diberikan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (RABU - 10/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 10 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 2 : Bahagian A dan B i. Ulangkaji Soalan Bhg A (Laras Sastera) - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan bentuk dan kehendak soalan yang dibincangkan serta jumlah isi utama yang diperlukan. ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kuangnya 4 isi utama yang dikehendaki oleh setiap soalan yang telah dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa fokus utama setiap soalan serta perangkap yang terdapat pada soalan yang diberikan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 10 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN SOALAN PEPERIKSAAN |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 4 - 6 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan. ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 4 - 6 berdasarkan soalan yang dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (KHAMIS - 11/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 11 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0815 - 0915 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | MINGGU ULANGKAJI - SOALAN DARI SEKOLAH SEMENANJUNG MALAYSIA |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 1 - 2 berdasarkan soalan peperiksaan sekolah dari Semenanjung Malaysia. ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 1 - 2 berdasarkan soalan yang dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 11 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 1 : Kenegaraan Malaysia. i. Ulangkaji Bahagian Kenegaraan - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan jawapan yang tepat atau betul bagi setiap soalan yang dibincangkan . ii. Menjelaskan dan memahami sebab bagi setiap jawapan yang betul untuk setiap soalan yang dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami kenapa pilihan jawapan yang lain salah berdasarkan maklumat dalam buku rujukan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (JUMAAT - 12/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 12 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TEMA/TAJUK: | MINGGU ULANGKAJI - SOALAN DARI SEKOLAH SEMENANJUNG MALAYSIA. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 2 - 4 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan. ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 2 - 4 berdasarkan soalan yang dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Keempat puluh satu (41) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 12 Okt 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: | Kertas 1 : Kenegaraan Malaysia. i. Ulangkaji Bahagian Kenegaraan - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan jawapan yang tepat atau betul bagi setiap soalan yang dibincangkan . ii. Menjelaskan dan memahami sebab bagi setiap jawapan yang betul untuk setiap soalan yang dibincangkan. iii. Menyenaraikan dan memahami kenapa pilihan jawapan yang lain salah berdasarkan maklumat dalam buku teks. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Ketekunan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment