Monday, October 8, 2012

MINGGU KEEMPAT PULUH SATU: 08 - 12 OKT 2012


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (ISNIN - 08/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI / TARIKHIsnin / 08 Okt 2012
MASA: 0705 - 0815
TINGKATAN:5K8
BIL PELAJAR:20 orang
TUNJANG:
Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Membuat hantaran dan kawalan bola - Futsal (L) dan Bola Jaring (P)
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan  
                           hantaran jauh dengan yang betul.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan hantaran bola dibuat dengan tepat
                           dan pantas.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
PENGETAHUAN SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal  dan bola jaring di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Skitel - 10, bola jaring - 2 biji, futsal - 4 biji


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI / TARIKHIsnin / 08 Okt 2012
MASA: 0815 - 0925
TINGKATAN:5S5
BIL PELAJAR:32 orang
TUNJANG:Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Membuat hantaran dan kawalan bola - Futsal (L) dan Bola Jaring (P)
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan  
                           hantaran jauh dengan yang betul.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan hantaran bola dibuat dengan tepat
                           dan pantas.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
PENGETAHUAN SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal  di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Skitel - 10, Futsal - 2 biji dan Bola Jaring - 4 biji


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Isnin
TARIKH:08 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1055 - 1205
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN KERTAS PEPERIKSAAN
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 1 - 3 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 1 - 3 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (SELASA - 09/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Selasa
TARIKH:09 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TEMA/TAJUK:Kertas 2 : Bahagian A dan B
i.  Ulangkaji Soalan Bhg A (Laras Sastera) - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan bentuk dan kehendak soalan yang dibincangkan serta jumlah isi utama yang diperlukan.
ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kuangnya 4 isi utama yang dikehendaki oleh setiap soalan yang telah dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa fokus utama setiap soalan serta perangkap yang terdapat pada soalan yang diberikan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (RABU - 10/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Rabu
TARIKH:10 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TEMA/TAJUK:Kertas 2 : Bahagian A dan B
i.  Ulangkaji Soalan Bhg A (Laras Sastera) - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan bentuk dan kehendak soalan yang dibincangkan serta jumlah isi utama yang diperlukan.
ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kuangnya 4 isi utama yang dikehendaki oleh setiap soalan yang telah dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa fokus utama setiap soalan serta perangkap yang terdapat pada soalan yang diberikan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Rabu
TARIKH:10 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1020 - 1130
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN SOALAN PEPERIKSAAN
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 4 - 6 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 4 - 6 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (KHAMIS - 11/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Khamis
TARIKH:11 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0815 - 0915
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:MINGGU ULANGKAJI - SOALAN DARI SEKOLAH SEMENANJUNG MALAYSIA
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 1 - 2 berdasarkan soalan peperiksaan sekolah dari Semenanjung Malaysia.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 1 - 2 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Khamis
TARIKH:11 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:1130 - 1240
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TEMA/TAJUK:Kertas 1 : Kenegaraan Malaysia.
i.  Ulangkaji Bahagian Kenegaraan - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jawapan yang tepat atau betul bagi setiap soalan yang dibincangkan .
ii. Menjelaskan dan memahami sebab bagi setiap jawapan yang betul untuk setiap soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami kenapa pilihan jawapan yang lain salah berdasarkan maklumat dalam buku rujukan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH SATU (JUMAAT - 12/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Jumaat
TARIKH:12 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:MINGGU ULANGKAJI - SOALAN DARI SEKOLAH SEMENANJUNG MALAYSIA.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 2 - 4 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 2 - 4 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh satu (41)
HARI:Jumaat
TARIKH:12 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0940 - 1040
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TEMA/TAJUK:Kertas 1 : Kenegaraan Malaysia.
i.  Ulangkaji Bahagian Kenegaraan - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jawapan yang tepat atau betul bagi setiap soalan yang dibincangkan .
ii. Menjelaskan dan memahami sebab bagi setiap jawapan yang betul untuk setiap soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami kenapa pilihan jawapan yang lain salah berdasarkan maklumat dalam buku teks.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.

No comments:

Post a Comment