Monday, October 15, 2012

MINGGU KEEMPAT PULUH DUA: 15 - 19 OKT 2012


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH DUA (ISNIN - 15/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI / TARIKHIsnin / 15 Okt 2012
MASA: 0705 - 0815
TINGKATAN:5K8
BIL PELAJAR:20 orang
TUNJANG:
Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Membuat pukulan ke belakang dan ke depan (drop) - badminton
OBJEKTIF P&P:
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat pukulan ke belakang  
                           dan ke depan (drop) dengan betul.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan membuat hantaran ke belakang dan
                           depan (drop) dengan tepat dan pantas.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
PENGETAHUAN SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan badminton di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Net  - 2 set, Raket - 12 pasang, Bulu Tangkis - 6 buah. 


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI / TARIKHIsnin / 15 Okt 2012
MASA: 0815 - 0925
TINGKATAN:5S5
BIL PELAJAR:32 orang
TUNJANG:Kemahiran
TAJUK & KEMAHIRAN:
Membuat pukulan ke belakang dan ke depan (drop) - badminton
OBJEKTIF P&P:

Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i.    Psikomotor  : Melakukan dan mengetahui teknik membuat pukulan ke belakang  
                           dan ke depan (drop) dengan betul.
ii.   Kognitif        : Menyatakan beberapa tujuan membuat hantaran ke belakang dan
                           depan (drop) dengan tepat dan pantas.
iii.  Afektif          : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
                           semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan.
PENGETAHUAN SEDIA ADA:
Pelajar pernah bermain permainan bolasepak dan futsal  di sekolah rendah serta pernah melihat  permainan berkenaan di media masa.
PENERAPAN NILAI:
Semangat Kesukanan & Menghargai
KBKK:
Membuat Analisis
PENGABUNGJALINAN:
Tunjang kecergasan - Koordinasi
ALATAN:
i.   Wisel, Net  - 2 set, Raket - 12 pasang, Bulu Tangkis - 6 buah. 


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Isnin
TARIKH:15 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1055 - 1205
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:PERBINCANGAN JAWAPAN KERTAS PEPERIKSAAN - SEKOLAH LAIN.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 1 - 3 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 1 - 3 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH DUA (SELASA - 16/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Selasa
TARIKH:16 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TEMA/TAJUK:Kertas 2 : Bahagian A dan B
i.  Ulangkaji Soalan Bhg A (Laras Sains) - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan bentuk dan kehendak soalan yang dibincangkan serta jumlah isi utama yang diperlukan.
ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kuangnya 4 isi utama yang dikehendaki oleh setiap soalan yang telah dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa fokus utama setiap soalan serta perangkap yang terdapat pada soalan yang diberikan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH DUA (RABU - 17/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Rabu
TARIKH:17 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TEMA/TAJUK:Kertas 2 : Bahagian A dan B
i.  Ulangkaji Soalan Bhg A (Laras Sains) - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menerangkan bentuk dan kehendak soalan yang dibincangkan serta jumlah isi utama yang diperlukan.
ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kuangnya 4 isi utama yang dikehendaki oleh setiap soalan yang telah dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami beberapa fokus utama setiap soalan serta perangkap yang terdapat pada soalan yang diberikan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Rabu
TARIKH:17 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:1020 - 1130
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:PERBINCANGAN JAWAPAN SOALAN PEPERIKSAAN - SEKOLAH LAIN.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 4 - 6 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 4 - 6 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH DUA (KHAMIS - 18/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Khamis
TARIKH:18 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0815 - 0915
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:ULANGKAJI - PERBINCANGAN SOALAN SEKOLAH S'JUNG MALAYSIA.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 1 - 2 berdasarkan soalan peperiksaan sekolah dari Semenanjung Malaysia.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 1 - 2 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Khamis
TARIKH:18 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:1130 - 1240
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 5
TEMA/TAJUK:Kertas 1 : Kenegaraan Malaysia.
i.  Ulangkaji Bahagian Pengetahuan Am - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jawapan yang tepat dan betul bagi setiap soalan yang dibincangkan .
ii. Menjelaskan dan memahami sebab bagi setiap jawapan yang betul untuk setiap soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami kenapa pilihan jawapan yang lain salah berdasarkan maklumat dalam buku rujukan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RPH OKT : MINGGU KEEMPAT PULUH DUA (JUMAAT - 19/10)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Jumaat
TARIKH:19 Okt 2012
M/PELAJARAN:Sejarah Dunia
MASA:0705 - 0815
TINGKATAN:6 Rendah 5
TEMA/TAJUK:ULANGKAJI - PERBINCANGAN SOALAN SEKOLAH S'JUNG MALAYSIA.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jenis dan kehendak soalan 2 - 4 berdasarkan soalan peperiksaan pra STPM yang telah dijalankan.
ii. Menjelaskan dan memahami format jawapan serta jumlah isi utama yang diperlukan bagi soalan 2 - 4 berdasarkan soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi ketiga-tiga soalan yang telah dibincangkan.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Sumbangsaran bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.


RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
MINGGU:Keempat puluh dua (42)
HARI:Jumaat
TARIKH:19 Okt 2012
M/PELAJARAN:Pengajian Am 1
MASA:0940 - 1040
TINGKATAN:6 Atas Kemanusiaan 2
TEMA/TAJUK:Kertas 1 : Kenegaraan Malaysia.
i.  Ulangkaji Bahagian Pengetahuan Am - Soalan dari sekolah Semenanjung Malaysia.
OBJEKTIF P&P:Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Memahami dan menyenaraikan jawapan yang tepat atau betul bagi setiap soalan yang dibincangkan .
ii. Menjelaskan dan memahami sebab bagi setiap jawapan yang betul untuk setiap soalan yang dibincangkan.
iii. Menyenaraikan dan memahami kenapa pilihan jawapan yang lain salah berdasarkan maklumat dalam buku teks.
KBKK:Menerang sebab
AKTIVITI:1. Penerangan secara kuliah.
2. Perbincangan bersama pelajar.
3. Membuat catatan dan rumusan guru.
BBM:Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop.
NILAI:Menghargai dan Ketekunan
REFLEKSI:Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar.

No comments:

Post a Comment