RPH JUL : MINGGU KETIGA PULUH (ISNIN - 23/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI / TARIKH | Isnin / 23 Jul 2012 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
Membuat hantaran dan kawalan bola - bolasepak dan futsal
|
OBJEKTIF P&P: |
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Psikomotor : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan
hantaran jauh dengan yang betul.
ii. Kognitif : Menyatakan beberapa tujuan hantaran dibuat dengan tepat dan
pantas.
iii. Afektif : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan. |
P SEDIA ADA: |
Pelajar pernah bermain bolasepak (L) dan bermain futsal (P) serta pernah melihat kedua-dua permainan berkenaan di media masa.
|
PENERAPAN NILAI: |
Semangat Kesukanan & Menghargai
|
KBKK: |
Membuat Analisis
|
PENGABUNGJALINAN: |
Tunjang kecergasan - Koordinasi
|
ALATAN: |
i. Wisel, Skitel - 10, bolasepak - 10 dan bola futsal - 5
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI / TARIKH | Isnin / 23 Jul 2012 |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
Membuat hantaran dan kawalan bola - bolasepak dan futsal
|
OBJEKTIF P&P: |
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Psikomotor : Melakukan dan mengetahui teknik membuat hantaran pendek dan
hantaran jauh dengan yang betul.
ii. Kognitif : Menyatakan beberapa tujuan hantaran dibuat dengan tepat dan
pantas.
iii. Afektif : Mempunyai sikap bertanggungjawab dengan mengembalikan
semula peralatan yang dipinjam ke stor sukan. |
P SEDIA ADA: |
Pelajar pernah bermain bolasepak (L) dan bermain futsal (P) serta pernah melihat kedua-dua permainan berkenaan di media masa.
|
PENERAPAN NILAI: |
Semangat Kesukanan & Menghargai
|
KBKK: |
Membuat Analisis
|
PENGABUNGJALINAN: |
Tunjang kecergasan - Koordinasi
|
ALATAN: |
i. Wisel, Skitel - 10, bolasepak - 10 dan bola futsal - 5
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 23 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1025 - 1125 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Sistem ekonomi feudalisme di Jerman |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa kegiatan ekonomi yang dijalankan di Jerman semasa ekonomi feudalismenya. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa keadaan dan faktor yang menggalakkan perkembangan ekonomi feudalisme di Jerman. iii. Menerangkan dan memahami sebab berlaku perubahan sistem ekonomi di Jerman dari feudalisme kepada ekonomi kapitalisme. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUL : MINGGU KETIGA PULUH (SELASA - 24/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 24 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 : Esei Bahagian A & B i. Pertanian Moden |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa kelebihan dan kekurangan pertanian moden yang dijalankan khususnya di negara kita. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang boleh diambil untuk memperkembang kegiatan pertanian moden di negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelebihan dan kekurangan kegiatan akuakultur yang mula berkembang di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUL : MINGGU KETIGA PULUH (RABU - 25/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 25 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 : Esei Bahagian A & B i. Pertanian Moden |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa kelebihan dan kekurangan pertanian moden yang dijalankan khususnya di negara kita. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa langkah yang boleh diambil untuk memperkembang kegiatan pertanian moden di negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kelebihan dan kekurangan kegiatan akuakultur yang mula berkembang di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 25 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0945 - 1045 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Sistem ekonomi feudalisme di Perancis |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa kegiatan ekonomi yang dijalankan di Perancis semasa ekonomi feudalismenya. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa keadaan dan faktor yang menggalakkan perkembangan ekonomi feudalisme di Perancis. iii. Menerangkan dan memahami sebab berlaku perubahan sistem ekonomi di Perancis dari feudalisme kepada ekonomi kapitalisme. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUL : MINGGU KETIGA PULUH (KHAMIS - 26/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 26 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0805 - 0905 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Sistem Ekonomi Kapitalisme - England |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi ekonomi kapitalisme dan asal-usul perkembangan ekonomi kapitalisme di England. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya perubahan sistem ekonomi kepada ekonomi kapitalisme di England. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bidang ekonomi yang mengalami perkembangan hasil daripada kemunculan sistem ekonomi kapitalisme. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 26 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1155 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 : Pengetahuan Am ( Kenegaraan) i. Dasar Sosial Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa rasional pembentukan dasar sosial seperti Dasar Sosial Kebangsaan, Dasar Kependudukan Negara dan Dasar Pembangunan Kpg dan Desa. ii. Menjelaskan dan memahami matlamat atau objektif utama pembentukan ketiga-tiga dasar yang telah dibincangkan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara atau strategi pelaksanaan yang dirancang untuk mencapai objektif dasar yang telah diwujudkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik sekali dan objektif yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUL : MINGGU KETIGA PULUH (JUMAAT - 27/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 27 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 3 : Kemajuan dan Pembangunan i. Sistem Ekonomi Kapitalisme - Amerika Syarikat |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi ekonomi kapitalisme dan asal-usul perkembangan ekonomi kapitalisme di Amerika Syarikat. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya perubahan sistem ekonomi kepada ekonomi kapitalisme di Amerika Syarikat. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bidang ekonomi yang mengalami perkembangan hasil daripada kemunculan sistem ekonomi kapitalisme. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Ketiga puluh (30) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 27 Jul 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 : Pengetahuan Am ( Kenegaraan) i. Dasar Sosial Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa rasional pembentukan dasar sosial seperti Dasar Sosial Kebangsaan, Dasar Kependudukan Negara dan Dasar Pembangunan Kpg dan Desa. ii. Menjelaskan dan memahami matlamat atau objektif utama pembentukan ketiga-tiga dasar yang telah dibincangkan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara atau strategi pelaksanaan yang dirancang untuk mencapai objektif dasar yang telah diwujudkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik sekali dan objektif yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment