RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 13 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 9 : Parlimen - Prosedur penggubalan Undang-undang & pindaan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan prosedur asas dalam penggubalan undang-undang di negara kita iaitu proses sebelum bacaan dilakukan. ii. Menyatakan perkara yang berlaku pada peringkat bacaan I, II, peringkat jawatankuasa dan bacaan III. iii. Menerangkan dan memahami 4 cara pindaan dapat dilakukan dan perkara-perkara yang boleh dipinda. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 13 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Teknik penghasilan esei - aspek membuat huraian |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami kerangka asas dalam menghasilkan sesebuah jawapan yang baik iaitu ada pengenalan, isi & huraian dan penutup. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa keperluan/kaedah yang boleh digunapakai dalam membuat pengenalan dan penutup. iii. Menerangkan jumlah isi utama yang diperlukan serta memahami langkah asas dalam membuat huraian yang bersesuaian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (SELASA - 14/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 14 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 2 - Perkembangan Diri Yang Seimbang |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan empat kiteria utama yang perlu dihayati seseorang untuk memiliki perkembangan diri yang seimbang. ii. Menjelaskan dan menghuraikan beberapa ciri-ciri orang yang mempunyai rohani yang teguh. iii. Memahami beberapa elemen yang berkaitan dengan kecerdasan emosi dan beberapa kepentingan jasmani yang sihat. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 14 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 Sains 3 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 2 - Perkembangan Diri Yang Seimbang |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan empat kiteria utama yang perlu dihayati seseorang untuk memiliki perkembangan diri yang seimbang. ii. Menjelaskan dan menghuraikan beberapa ciri-ciri orang yang mempunyai rohani yang teguh. iii. Memahami beberapa elemen yang berkaitan dengan kecerdasan emosi dan beberapa kepentingan jasmani yang sihat. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 14 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (RABU - 15/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 15 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Teknik penghasilan esei - aspek membuat huraian |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami kerangka asas dalam menghasilkan sesebuah jawapan yang baik iaitu ada pengenalan, isi & huraian dan penutup. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa keperluan/kaedah yang boleh digunapakai dalam membuat pengenalan dan penutup. iii. Menerangkan jumlah isi utama yang diperlukan serta memahami langkah asas dalam membuat huraian yang bersesuaian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 15 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 9 : Parlimen - Prosedur penggubalan Undang-undang & pindaan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan prosedur asas dalam penggubalan undang-undang di negara kita iaitu proses sebelum bacaan dilakukan. ii. Menyatakan perkara yang berlaku pada peringkat bacaan I, II, peringkat jawatankuasa dan bacaan III. iii. Menerangkan dan memahami 4 cara pindaan dapat dilakukan dan perkara-perkara yang boleh dipinda. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (KHAMIS - 16/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 16 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 16 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 9 : Badan Perundangan Persekutuan - Parlimen. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan tiga komponen utama parlimen serta tugas dan keahlian bagi Dewan Rakyat dan Dewan Negara. ii. Menyatakan tempoh hari untuk persidangan parlimen diadakan selepas tarikh pembubaran parlimen bagi Semenanjung, Sabah dan Sarawak. iii. Menerangkan dan memahami beberapa sebab ahli Parlimen boleh hilang kelayakan dan prosedur berhenti menjadi ahli Parlimen. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (JUMAAT - 17/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 17 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Teknik penghasilan esei - aspek mengolah huraian |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami kerangka asas dalam menghasilkan sesebuah jawapan yang baik iaitu ada pengenalan, isi & huraian dan penutup. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa keperluan/kaedah yang boleh digunapakai dalam membuat pengenalan dan penutup. iii. Menerangkan jumlah isi utama yang diperlukan serta memahami langkah asas dalam membuat huraian yang bersesuaian. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment