RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 20 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B (Pembentangan) i. Tajuk: Seni dan Budaya & Teknologi Maklumat & Komunikasi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan jenis-jenis seni dan budaya serta kepentingannya kepada pembangunan masyarakat dan negara. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa sebab berlaku dan langkah untuk mengatasi gejala cetak rompak di negara kita. iii. Menerangkan beberapa kepentingan Teknologi Maklumat Komunikasi dan sebab berlakunya jenayah siber. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 20 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B (Pembentangan) i. Tajuk: Seni dan Budaya & Teknologi Maklumat & Komunikasi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan jenis-jenis seni dan budaya serta kepentingannya kepada pembangunan masyarakat dan negara. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa sebab berlaku dan langkah untuk mengatasi gejala cetak rompak di negara kita. iii. Menerangkan beberapa kepentingan Teknologi Maklumat Komunikasi dan sebab berlakunya jenayah siber. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (SELASA - 21/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TEMA/TAJUK | Tema 2 : Hubungan Kekeluargaan Tajuk : Unit 3 - Keperluan Berkeluarga |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan beberapa sebab kenapa seseorang itu perlu mempunyai sebuah keluarga. ii. Menjelaskan dan menghuraikan 3 elemen penting yang diperlukan untuk melahirkan institusi keluarga yang cemerlang. iii. Memahami beberapa peranan ibu bapa dalam melahirkan sebuah keluarga yang harmoni dan bahagia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 Sains 3 |
TEMA/TAJUK | Tema 1 : Pencapaian Kendiri Tajuk : Unit 3 - Keperluan Berkeluarga |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan beberapa sebab kenapa seseorang itu perlu mempunyai sebuah keluarga. ii. Menjelaskan dan menghuraikan 3 elemen penting yang diperlukan untuk melahirkan institusi keluarga yang cemerlang. iii. Memahami beberapa peranan ibu bapa dalam melahirkan sebuah keluarga yang harmoni dan bahagia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (RABU - 22/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 22 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B (Pembentangan) i. Tajuk: Seni dan Budaya & Teknologi Maklumat & Komunikasi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan jenis-jenis seni dan budaya serta kepentingannya kepada pembangunan masyarakat dan negara. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa sebab berlaku dan langkah untuk mengatasi gejala cetak rompak di negara kita. iii. Menerangkan beberapa kepentingan Teknologi Maklumat Komunikasi dan sebab berlakunya jenayah siber. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 22 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 9 : Parlimen - Proses penggubalan dan pindaan Undang-undang. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan prosedur asas dalam penggubalan undang-undang di negara kita iaitu proses sebelum bacaan dilakukan. ii. Menyatakan perkara yang berlaku pada peringkat bacaan I, II, peringkat jawatankuasa dan bacaan III. iii. Menerangkan dan memahami 4 cara pindaan dapat dilakukan dan perkara-perkara yang boleh dipinda. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (KHAMIS - 23/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 23 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 23 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Bab 9 : Parlimen - Proses penggubalan dan pindaan Undang-undang. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan prosedur asas dalam penggubalan undang-undang di negara kita iaitu proses sebelum bacaan dilakukan. ii. Menyatakan perkara yang berlaku pada peringkat bacaan I, II, peringkat jawatankuasa dan bacaan III. iii. Menerangkan dan memahami 4 cara pindaan dapat dilakukan dan perkara-perkara yang boleh dipinda. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang dapat dijalankan dengan baik dan objektif P&P dapat dicapai dengan jayanya. |
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (JUMAAT - 24/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 24 Februari 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B (Pembentangan) i. Tajuk: Seni dan Budaya & Teknologi Maklumat & Komunikasi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan jenis-jenis seni dan budaya serta kepentingannya kepada pembangunan masyarakat dan negara. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa sebab berlaku dan langkah untuk mengatasi gejala cetak rompak di negara kita. iii. Menerangkan beberapa kepentingan Teknologi Maklumat Komunikasi dan sebab berlakunya jenayah siber. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment