RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 11 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 & 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Teknik Pengolahan Esei - aspek huraian |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami bentuk soalan yang dibincangkan serta jumlah kehendaknya. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 isi utama yang diperlukan mengikut kehendak soalan. iii. Memahami dan menerangkan cara dan kaedah yang bersesuaian dalam membuat huraian mengikut isi dan kehendak soalan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar tetapi objektif P&P sukar dicapai sepenuhnya kerana jumlah pelajar yang terlalu ramai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 11 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembentangan - karangan laras sastera |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami maksud pelancongan berasaskan kesihatan dan jenis-jenis industri pelancongan yang diperkenalkan di Malaysia. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 3 kepentingan industri pelancongan berasaskan kesihatan di Malaysia. iii. Menerangkan sekurang-kurangnya 3 langkah yang telah diambil oleh kerajaan dalam membangunkan pelancongan berasaskan kesihatan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 11 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perlembagaan Persekutuan dan Negeri (Samb/...) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa perkara yang berkaitan dengan peruntukkan bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan. ii. Menerangkan beberapa peruntukan dan keistimewaan yang diberikan orang melayu serta bumiputera di Sabah dan Sarawak. iii. Memahami dan menerangkan agama rasmi di Malaysia serta hak agama lain yang turut diamalkan di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RPH JUL : MINGGU KEDUA PULUH LAPAN (SELASA - 12/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 12 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Teknik Pengolahan Esei - aspek huraian |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami bentuk soalan yang dibincangkan serta jumlah kehendaknya. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 isi utama yang diperlukan mengikut kehendak soalan. iii. Memahami dan menerangkan cara dan kaedah yang bersesuaian dalam membuat huraian mengikut isi dan kehendak soalan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar tetapi objektif P&P sukar dicapai sepenuhnya kerana jumlah pelajar yang terlalu ramai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 12 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Dasar Pembaharuan dalam PA (Samb/..) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami rasional beberapa pembaharuan dalam Perkhidmatan Awam. ii. Menerangkan sebab atau objektif utama pembaharuan dalam Perkhidmatan Awam dibentuk. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan bagi setiap dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang diperkenalkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RPH JUL : MINGGU KEDUA PULUH LAPAN (RABU - 13/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 13 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 & 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perlembagaan Persekutuan dan Negeri (Samb/...) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa perkara yang berkaitan dengan peruntukkan bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan. ii. Menerangkan beberapa peruntukan dan keistimewaan yang diberikan orang melayu serta bumiputera di Sabah dan Sarawak. iii. Memahami dan menerangkan agama rasmi di Malaysia serta hak agama lain yang turut diamalkan di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan masih sukar untuk dicapai memandangkan jumlah pelajar yang terlalu ramai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 13 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Dasar Pembaharuan dalam P Awam |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami dua jenis dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang dibentuk dalam negara kita. ii. Menerangkan sebab atau objektif utama dasar berkenaan dibentuk serta rasional ia diperkenalkan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan bagi setiap dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang diperkenalkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 13 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Dasar Pembaharuan dalam P Awam |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami dua jenis dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang dibentuk dalam negara kita. ii. Menerangkan sebab atau objektif utama dasar berkenaan dibentuk serta rasional ia diwujudkan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan bagi setiap dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang diperkenalkan. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar manakala aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RPH JUL : MINGGU KEDUA PULUH LAPAN (KHAMIS - 14/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 14 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 & 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 4 - Sistem Pentadbiran Kerajaan Malaysia |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami bentuk pentadbiran terkini kerajaan Malaysia iaitu sistem kerajaan demokrasi berparlimen. ii. Menerangkan dan memahami jenis kerajaan Malaysia iaitu jenis kerajaan Persekutuan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa komponen dalam sistem Kerajaan Persekutuan Malaysia. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan dengan lancar, namun objektif pembelajaran sukar untuk dicapai sepenuhnya kerana jumlah pelajar yang terlalu ramai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 14 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 4 - Sistem Pentadbiran Kerajaan Malaysia |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami bentuk pentadbiran terkini kerajaan Malaysia iaitu sistem kerajaan demokrasi berparlimen. ii. Menerangkan dan memahami jenis kerajaan Malaysia iaitu jenis kerajaan Persekutuan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa komponen dalam sistem Kerajaan Persekutuan Malaysia. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan dengan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan dapat dicapai. |
RPH JUL : MINGGU KEDUA PULUH LAPAN (JUMAAT - 15/07)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 15 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembentangan - karangan laras sastera |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami maksud pelancongan berasaskan kesihatan dan jenis-jenis industri pelancongan yang diperkenalkan di Malaysia. ii. Menerangkan sekurang-kurangnya 3 kepentingan industri pelancongan berasaskan kesihatan di Malaysia. iii. Menerangkan sekurang-kurangnya 3 langkah yang telah diambil oleh kerajaan dalam membangunkan pelancongan berasaskan kesihatan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan pelajar. 2. Soal jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh lapan (28) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 15 Julai 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar dalam Negara : Dasar Pembaharuan dalam PA (Samb/..) |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami rasional beberapa pembaharuan dalam Perkhidmatan Awam. ii. Menerangkan sebab atau objektif utama pembaharuan dalam Perkhidmatan Awam dibentuk. iii. Memahami dan menerangkan beberapa strategi pelaksanaan bagi setiap dasar pembaharuan dalam perkhidmatan awam yang diperkenalkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar dan aktiviti pembelajaran berjalan lancar. |
No comments:
Post a Comment