RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 13 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0850 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 13 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei i. Format dan Teknik Pengolahan Esei. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami format jawapan bahagian A&B mengikut format sebenarnya dalam STPM. ii. Menerangkan beberapa komponen utama yang perlu ada dalam jawapan esei seseorang pelajar. iii. Memahami dan menerangkan jumlah patah perkataan, jumlah ayat dalam setiap komponen dan jumlah perenggan yang diperlukan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar serta objektif P&P dapat difahami dan dicapai oleh pelajar. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (SELASA - 14/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Selasa |
TARIKH | 14 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 14 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 14 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Kenegaraan secara umum - Jenis-jenis kerajaan dan Pengasingan Kuasa |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa jenis kerajaan yang diwujudkan di dunia serta corak pentadbirannya. ii. Menerangkan cara pengagihan kuasa dan sistem pemerintahan yang diamalkan di setiap kerajaan yang dibincangkan. iii. Memahami dan menerangkan konsep dan tujuan utama pengasingan kuasa dan cara ia diamalkan di Malaysia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar serta objektif P&P dapat difahami dan dicapai oleh pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 14 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Kenegaraan secara umum - Jenis-jenis kerajaan dan Pengasingan Kuasa |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa jenis kerajaan yang diwujudkan di dunia serta corak pentadbirannya. ii. Menerangkan cara pengagihan kuasa dan sistem pemerintahan yang diamalkan di setiap kerajaan yang dibincangkan. iii. Memahami dan menerangkan konsep dan tujuan utama pengasingan kuasa dan cara ia diamalkan di Malaysia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar serta objektif P&P dapat difahami dan dicapai oleh pelajar. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (RABU - 15/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 15 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH | 15 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEP. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 15 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perlembagaan dan Konsep Ketertinggian Perlembagaan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian perlembagaan serta ciri-ciri asasnya. ii. Menerangkan tujuan dan peranan perlembagaan dalam sistem pmerintahan dan pentadbiran sesebuah negara. iii. Memahami dan menerangkan konsep dan pengertian ketertinggian perlembagaan serta peranannya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar serta objektif P&P dapat difahami dan dicapai oleh pelajar. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (KHAMIS - 16/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 16 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei i. Format dan Teknik Pengolahan Esei. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami format jawapan bahagian A&B mengikut format sebenarnya dalam STPM. ii. Menerangkan beberapa komponen utama yang perlu ada dalam jawapan esei seseorang pelajar. iii. Memahami dan menerangkan jumlah patah perkataan, jumlah ayat dalam setiap komponen dan jumlah perenggan yang diperlukan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar serta objektif P&P dapat difahami dan dicapai oleh pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 16 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | PEMULANGAN DAN PEMBETULAN KERTAS PEP. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 16 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (JUMAAT - 17/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 17 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 17 Jun 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Perlembagaan dan Konsep Ketertinggian Perlembagaan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian perlembagaan serta ciri-ciri asasnya. ii. Menerangkan tujuan dan peranan perlembagaan dalam sistem pmerintahan dan pentadbiran sesebuah negara. iii. Memahami dan menerangkan konsep dan pengertian ketertinggian perlembagaan serta peranannya. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar serta objektif P&P dapat difahami dan dicapai oleh pelajar. |
No comments:
Post a Comment