RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 25 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0850 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | CUTI PERISTIWA SEKOLAH. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 25 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | CUTI PERISTIWA SEKOLAH. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH APRIL : MINGGU KETUJUH BELAS (SELASA - 26/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Selasa |
TARIKH | 26 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Sains dan teknologi Sukan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian sains dan teknologi sukan serta bidang-bidangnya. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 kebaikan bidang sains dan teknologi sukan terhadap pembangunan sukan negara. iii. Memahami dan menerangkan halangan dan cabaran yang dihadapi bidang sukan di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses pembentangan oleh pelajar berjalan dengan lancar serta objektif pembelajaran yang ditetapkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 26 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Dasar luar Malaysia - Pendirian Malaysia dalam Isu Luar. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa isu yang berlaku di luar negara yang ada kaitan dengan negara kita. ii. Menyenaraikan beberapa masalah yang dihadapi di negara yang ada mengadakan hubungan diplomatik dengan negara. iii. Memahami dan mengetahui beberapa bentuk tindakan dan cara yang dilakukan oleh negara dalam menangani masalah berkenaan. |
KBKK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan lancar serta objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai hasil daripada maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 26 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 26 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH APRIL : MINGGU KETUJUH BELAS (RABU - 27/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 27 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Sains dan teknologi Sukan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian sains dan teknologi sukan serta bidang-bidangnya. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 kebaikan bidang sains dan teknologi sukan terhadap pembangunan sukan negara. iii. Memahami dan menerangkan halangan dan cabaran yang dihadapi bidang sukan di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangan serta objektif pembelajaran yang ditetapkan dapat dicapai dengan jayanya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Rabu |
TARIKH | 27 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | Bab 4 - Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya. i. Reaksi Masyarakat Arab Terhadap Islam. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan dan memahami sebab-sebab agama Islam mudah disebar dan diterima oleh masyarakat Arab. 2. mengenalpasti beberapa sebab agama Islam ditentang oleh orang Quraisy serta cara-cara mereka menunjukkan penentangan. 3. menyatakan sekurang-kurangnya 4 cara yang dibuat oleh Rasulullah SAW untuk menyelesaikan masalah yang berlaku. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan hasil perbincangan dan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 27 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH APRIL : MINGGU KETUJUH BELAS (KHAMIS - 28/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 28 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 28 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | Bab 5 - Kerajaan Islam di Madinah. i. Perjanjian Aqabah I dan II serta Peristiwa Hijrah. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan dan memahami kandungan/kepentingan perjanjian Aqabah I dan II serta pihak yang terlibat. 2. mengenalpasti sekurang-kurangnya 4 sebab dan tujuan berlakunya peristiwa Hijrah serta rentetan peristiwa yang berlaku. 3. menyatakan beberapa kepentingan peristiwa Hijrah terhadap perkembangan agama Islam. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan hasil perbincangan dan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 28 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Pengetahuan Am - Dasar luar dan Kerjasama Serantau |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa perkara dan Isu luar yang ada melibatkan negara kita. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 2 pendirian dan pandangan negara kita ke atas isu luar yang dibincangkan. iii. Memahami dan menerangkan negara-negara yang ada mengadakan hubungan diplomatik dan kerjasama antarabangsa dengan Malaysia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan lancar serta objektif pembelajaran dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH APRIL : MINGGU KETUJUH BELAS (JUMAAT - 29/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 29 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Pengetahuan Am - Dasar luar dan Kerjasama Serantau |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa perkara dan Isu luar yang ada melibatkan negara kita. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 2 pendirian dan pandangan negara kita ke atas isu luar yang dibincangkan. iii. Memahami dan menerangkan negara-negara yang ada mengadakan hubungan diplomatik dan kerjasama antarabangsa dengan Malaysia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan lancar serta objektif pembelajaran dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh belas (17) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 29 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment