RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 04 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0740 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Mahkamah Awam - mahkamah Bawahan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa jenis mahkamah awam bawahan yang terdapat di Malaysia serta keanggotaannya. ii. Menerangkan bidang tugas/bidang kuasa mahkamah awam bawahan dari segi kes sivil, kes janayah dan kes khas. iii. Memahami dan mengetahui beberapa keistimewaan dan cara perlantikan anggota mahkamah awam bawahan di Malaysia. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Isnin |
TARIKH | 04 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 04 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH APRIL : MINGGU KEEMPAT BELAS (SELASA - 05/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Selasa |
TARIKH | 05 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Bencana Alam |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian bencana alam serta beberapa kategorinya yang sering berlaku di Malaysia. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 punca yang mencetuskan terjadinya bencana alam di negara kita. iii. Memahami dan menerangkan beberapa kesan yang timbul akibat daripada kejadian bencana alam di negara kita. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses pembentangan oleh pelajar berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai berdasarkan hasil perbincangan dengan pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 05 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
AJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Mahkamah Awam - mahkamah Bawahan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa jenis mahkamah awam bawahan yang terdapat di Malaysia serta keanggotaannya. ii. Menerangkan bidang tugas/bidang kuasa mahkamah awam bawahan dari segi kes sivil, kes janayah dan kes khas. iii. Memahami dan mengetahui beberapa keistimewaan dan cara perlantikan anggota mahkamah awam bawahan di Malaysia. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 05 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 05 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH APRIL : MINGGU KEEMPAT BELAS (RABU - 06/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 06 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Perubatan Komplementari |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian perubatan komplementari serta bidang-bidang perubatan berkenaan. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 kelebihan bidang perubatan komplementari yang diamalkan di negara kita. iii. Memahami dan menerangkan beberapa cara kerajaan untuk membangunkan perubatan komplementari di Malaysia. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses pembentangan oleh pelajar berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai berdasarkan hasil perbincangan dengan pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Rabu |
TARIKH | 06 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | Bab 3 - Tamadun Awal Asia Tenggara. i. Kedatangan dan pengaruh agama Hindu-Buddha di Kerajaan Awal. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan dan memahami tempat asal usul agama Hindu-Buddha serta tempat ia berkembang. 2. mengenalpasti sekurang-kurangnya 4 teori/pandangan kedatangan agama Hindu-Buddha ke kerajaan awal. 3. menyatakan sekurang-kurangnya 2 aspek yang mengalami perubahan kesan dari pengaruh kedatangan agama Hindu-Buddha. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang telah disasarkan telah dapat dicapai dan proses pembelajaran berjalan dengan lancar. |
RPH APRIL : MINGGU KEEMPAT BELAS (KHAMIS - 07/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 07 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 07 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
AJUK: | Bab 3 - Tamadun Awal Asia Tenggara. i. Pengaruh dan kesan agama Hindu-Buddha di Kerajaan Awal. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan dua bentuk dan jenis kerajaan awal yang pernah muncul di Asia Tenggara. 2. mengenalpasti beberapa pengaruh agama Hindu-Buddha dari aspek politik dan pentadbiran kerajaan awal. 3. menyatakan sekurang-kurangnya 4 kesan pengaruh kedatangan agama Hindu-Buddha dari sudut kesenian dan kesusasteraan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang telah ditetapkan dapat dicapai dan proses pembelajaran yang dirancang berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 07 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Mahkamah Khas dan Badan Pengadilan lain. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa jenis mahkamah khas dan badan pengadilan yang lain yang terdapat di Malaysia. ii. Menerangkan bidang tugas/kuasa mahkamah khas dan badan pengadilan yang lain yang ditubuhkan di negara kita. iii. Memahami dan mengetahui cara perlantikan dan keanggotaan mahkamah khas dan badan pengadilan yang lain. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Perbincangan dengan pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH APRIL : MINGGU KEEMPAT BELAS (JUMAAT - 08/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 08 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Mahkamah Khas dan Badan Pengadilan lain. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa jenis mahkamah khas dan badan pengadilan yang lain yang terdapat di Malaysia. ii. Menerangkan bidang tugas/kuasa mahkamah khas dan badan pengadilan yang lain yang ditubuhkan di negara kita. iii. Memahami dan mengetahui cara perlantikan dan keanggotaan mahkamah khas dan badan pengadilan yang lain. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Perbincangan dengan pelajar. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan hasil perbincangan dengan pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 08 April 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment