RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 07 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1325 - 1400 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Sistem Kehakiman di Malaysia i. Proses Penahanan seseorang dan Hak kebebasan serta sekatan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan proses penahanan seseorang yang biasa dilakukan oleh pihak polis sebelum didakwa. ii. Menerangkan beberapa jenis kebebasan hak asasi yang diperuntukkan kepada seseorang yang bergelar warganegara. iii. Memahami dan mengetahui beberapa cara sekatan yang boleh dikenakan terhadap kebebasan asasi seseorang. |
KBKK: | Mengkategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 07 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1525 - 1600 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Bacaan dan menukar cakap ajuk kepada pindah. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Membuat pembacaan dengan lancar serta memahami kandungan teks yang dibaca. ii. Menyenaraikan dua cakap ajuk daripada petikan yang telah dibaca. iii. Menukarkan cakap ajuk yang telah disenaraikan kepada cakap pindah dengan tepat. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menyenaraikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P kurang tercapai memandangkan hanya segelintir pelajar terlibat dalam proses P&P yang dijalankan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 07 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1635 - 1745 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (SELASA - 08/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 08 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1250 - 1400 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Keganasan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa jenis keganasan yang sering berlaku di negara kita. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 punca secara umum yang menyebabkan berlakunya keganasan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa cara untuk mengatasinya samada cara keras atau cara lembut. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 08 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 1525 - 1635 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 08 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1635 - 1710 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 08 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1745 - 1820 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Sistem Kehakiman di Malaysia i. Proses Penahanan seseorang dan Hak kebebasan serta sekatan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan proses penahanan seseorang yang biasa dilakukan oleh pihak polis sebelum didakwa. ii. Menerangkan beberapa jenis kebebasan hak asasi yang diperuntukkan kepada seseorang yang bergelar warganegara. iii. Memahami dan mengetahui beberapa cara sekatan yang boleh dikenakan terhadap kebebasan asasi seseorang. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (RABU - 09/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 09 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1400 - 1510 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Keganasan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa jenis keganasan yang sering berlaku di negara kita. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 punca secara umum yang menyebabkan berlakunya keganasan. iii. Memahami dan menerangkan beberapa cara untuk mengatasinya samada cara keras atau cara lembut. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 09 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1710 - 1820 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Tatabahasa - Kata Hubung & Kata Seru. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan beberapa kata hubung dan kata seru yang selalu digunakan dalam Bahasa Malaysia. 2. mengenalpasti peranan dan kegunaan kata hubung dan kata seru yang bersesuaian dengan konteks ayat diberikan. 3. membetulkan kesalahan ayat dari segi penggunaan kata hubung dan kata seru dalam ayat. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menyenaraikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Masih sukar untuk mencapai objektif P&P kerana hanya segelintir pelajar yang betul-betul terlibat dengan proses P&P. |
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (KHAMIS - 10/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 10 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1710 - 1820 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER PERTAMA. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH MAC : MINGGU KESEPULUH (JUMAAT - 11/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 11 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 1400 - 1500 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 11 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1500 - 1600 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER PERTAMA. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesepuluh (10) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 11 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1715 - 1815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
Nice piece of work.
ReplyDeleteThank you.
GK TV