RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 21 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0740 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Pembetulan dan ulangkaji kertas soalan ujian. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan jawapan yang tepat bagi setiap soalan yang telah dibincangkan. ii. Menerangkan perkara yang betul dan tepat untuk pilihan jawapan yang salah berdasarkan sumber rujukan yang terkini. iii. Memahami dan mengetahui beberapa cara untuk mencari maklumat dan jawapan untuk soalan yang telah diberikan. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Perbincangan dengan pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 21 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 21 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (SELASA - 22/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 22 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Kejuruteraan Genetik |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian kejuruteraan genetik serta beberapa jenis kejuruteraan genetik. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 kelebihan kejuruteraan genetik dari beberapa aspek. iii. Memahami dan menerangkan beberapa kekurangan atau kelemahan kejuruteraan genetik. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 22 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Pembetulan dan ulangkaji kertas soalan ujian. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan jawapan yang tepat bagi setiap soalan yang telah dibincangkan. ii. Menerangkan perkara yang betul dan tepat untuk pilihan jawapan yang salah berdasarkan sumber rujukan yang terkini. iii. Memahami dan mengetahui beberapa cara untuk mencari maklumat dan jawapan untuk soalan yang telah diberikan. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Perbincangan dengan pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 22 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 22 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (RABU - 23/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 23 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | TAKLIMAT BERKAITAN DENGAN TUGAS SPR. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 23 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | TAKLIMAT BERKAITAN DENGAN TUGAS SPR. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (KHAMIS - 24/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 24 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 24 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Peradaban Dunia |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 4 MPV |
TAJUK: | Bab 3 - Tamadun Awal Asia Tenggara. i. Jenis dan peranan Kerajaan Awal. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan beberapa jenis kerajaan awal yang pernah muncul di Asia Tenggara. 2. mengenalpasti beberapa lokasi kemunculan dan sebab-sebab kerajaan awal dibina di lokasi berkenaan. 3. menyatakan sekurang-kurangnya 2 peranan utama kerajaan awal di Asia Tenggara. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Mencirikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P yang telah digariskan dapat dicapai dan proses pembelajaran berjalan lancar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 24 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Kejuruteraan Genetik |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian kejuruteraan genetik serta beberapa jenis kejuruteraan genetik. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 kelebihan kejuruteraan genetik dari beberapa aspek. iii. Memahami dan menerangkan beberapa kekurangan atau kelemahan kejuruteraan genetik. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (JUMAAT - 25/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 25 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - esei (pembentangan) i. Isu Semasa - Kejuruteraan Genetik |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami konsep dan pengertian kejuruteraan genetik serta beberapa jenis kejuruteraan genetik. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 kelebihan dan kekurangan kejuruteraan genetik dari beberapa aspek. iii. Memahami dan menerangkan beberapa langkah kerajaan dalam usaha untuk memperkembangkan kejuruteraan genetik. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 25 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
Terima kasih kerana telah melengkapkan blog rph untuk semakan saya.
ReplyDeleteMasa tuan yang banyak free disebabkan oleh pelajar tingkatan 6 rentah yang belum melapor diri boleh digunakan untuk merancang p & P yang lebih berkesan untuik tahun 2011. Baiki kelemahan yang terdapat pada tahun 2010....... seharusnya jadi impian kita.
Saya percaya Milton boleh.