RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 28 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0740 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Badan Perundangan Negeri i. Pindaan Perlembagaan dan hubungan antara DUN dan Parlimen |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dua cara pindaan boleh dibuat serta perkara yang boleh dipinda melalui cara yang dinyatakan. ii. Menerangkan beberapa perkara yang tidak boleh dipinda oleh Dewan Undangan Negeri. iii. Memahami dan mengetahui hubungan yang boleh berlaku antara Dewan Undangan Negeri dengan Parlimen. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 28 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Bacaan dan membina ayat. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Membuat pembacaan dengan lancar serta memahami kandungan teks yang dibaca. ii. Menerangkan maksud ayat yang bergaris dalam petikan yang diberikan. iii. Membuat sekurang-kurangnya satu ayat lengkap berdasarkan perkataan bergaris yang diberikan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menyenaraikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P kurang tercapai memandangkan hanya segelintir pelajar terlibat dalam proses P&P yang dijalankan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 28 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH MAC : MINGGU KESEMBILAN (SELASA - 01/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 01 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - esei i. Karangan Laras Sains & Teknologi |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan jenis dan kehendak utama soalan yang diberikan. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi soalan yang dibincangkan. iii. Memahami dan membuat huraian yang bersesuaian dengan isi utama yang diberikan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 01 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 01 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 01 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Badan Perundangan Negeri i. Pindaan Perlembagaan dan hubungan antara DUN dan Parlimen |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dua cara pindaan boleh dibuat serta perkara yang boleh dipinda melalui cara yang dinyatakan. ii. Menerangkan beberapa perkara yang tidak boleh dipinda oleh Dewan Undangan Negeri. iii. Memahami dan mengetahui hubungan yang boleh berlaku antara Dewan Undangan Negeri dengan Parlimen. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KESEMBILAN (RABU - 02/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 02 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Karangan Laras Sains & Teknologi - soalan bentuk pernyataan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami bentuk dan jenis soalan pernyataan yang diberikan serta perkara pokok yang dikehendaki. ii. Menjelaskan dan memahami peruntukan isi utama yang tepat bagi jenis soalan yang dikemukakan. iii. Menyatakan bentuk huraian yang bersesuaian mengikut jenis dan kehendak soalan yang dibincangkan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Segelintir pelajar didapati kurang faham tentang bentuk huraian yang bersesuaian tetapi objektif P&P dapat dicapai secara keseluruhan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 02 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Tatabahasa - Kata Pemerintah & Kata Pembenar. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan beberapa kata pemerintah dan kata pembenar yang selalu digunakan dalam Bahasa Malaysia. 2. mengenalpasti peranan dan kegunaan kata pemerintah dan kata pembenar yang bersesuaian dengan konteks ayat diberikan. 3. membetulkan kesalahan ayat dari segi penggunaan kata pemerintah dan kata pembenar dalam ayat. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Masih sukar untuk mencapai objektif P&P kerana hanya segelintir pelajar yang betul-betul terlibat dengan proses P&P. |
RPH MAC : MINGGU KESEMBILAN (KHAMIS - 03/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 03 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Sistem Kehakiman di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan beberapa fungsi dan peranan utama bidang kehakiman di Malaysia. ii. Menjelaskan dan memahami kategori badan kehakiman dan pengadilan lain di negara kita. iii. Menyatakan beberapa bidang kuasa badan kehakiman mengikut peruntukan perlembagaan. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P dapat dicapai secara keseluruhan dan pelajar diihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan. |
RPH MAC : MINGGU KESEMBILAN (JUMAAT - 04/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 04 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 04 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Sistem Kehakiman di Malaysia. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan beberapa fungsi dan peranan utama bidang kehakiman di Malaysia. ii. Menjelaskan dan memahami kategori badan kehakiman dan pengadilan lain di negara kita. iii. Menyatakan beberapa bidang kuasa badan kehakiman mengikut peruntukan perlembagaan. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan lancar dan objektif yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Kesembilan (09) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 04 Mac 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment