RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 14 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0740 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 1 - Badan Perundangan Persekutuan i. Suruhanjaya Pilihanraya |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa tugas utama dan syarat menjadi ahli Suruhanjaya Pilihanraya di Malaysia. ii. Menerangkan beberapa sebab dan tujuan utama pilihanraya umum dan pilihanraya kecil diadakan. iii. Memahami syarat-syarat kelayakan calon untuk bertanding pada pilihanraya umum. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancang berjalan dengan lancar serta objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 14 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Bacaan dan membina ayat. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Membuat pembacaan dengan lancar serta memahami kandungan teks yang dibaca. ii. Menerangkan maksud ayat yang bergaris dalam petikan yang diberikan. iii. Membuat sekurang-kurangnya satu ayat lengkap berdasarkan perkataan bergaris yang diberikan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Objektif P&P kurang tercapai memandangkan hanya segelintir pelajar terlibat dalam proses P&P yang dijalankan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 14 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (SELASA - 15/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 15 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | CUTI UMUM SEMPENA MALIDUR RASUL. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 15 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 15 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 15 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI UMUM SEMPENA MALIDUR RASUL. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (RABU - 16/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 16 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Karangan Laras Sastera - soalan bentuk pernyataan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami bentuk dan jenis soalan pernyataan yang diberikan serta perkara pokok yang dikehendaki. ii. Menjelaskan dan memahami peruntukan isi utama yang tepat bagi jenis soalan yang dikemukakan. iii. Menyatakan bentuk huraian yang bersesuaian mengikut jenis dan kehendak soalan yang dibincangkan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Segelintir pelajar didapati kurang faham tentang bentuk huraian yang bersesuaian tetapi objektif P&P dapat dicapai secara keseluruhan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 16 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Kata Seru dan Kata Tanya. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyenaraikan beberapa jenis kata seru dan kata tanya yang selalu digunakan dalam Bahasa Malaysia. 2. mengenalpasti peranan dan kegunaan kata seru dan kata tanya yang bersesuaian dengan konteks ayat diberikan. 3. membetulkan kesalahan ayat dari segi penggunaan kata seru dan kata tanya dalam ayat. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menyenaraikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Masih sukar untuk mencapai objektif P&P kerana hanya segelintir pelajar yang betul-betul terlibat dengan proses P&P. |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (KHAMIS - 17/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 17 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Karangan Laras Sastera - soalan bentuk pernyataan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami bentuk dan jenis soalan pernyataan yang diberikan serta perkara pokok yang dikehendaki. ii. Menjelaskan dan memahami peruntukan isi utama yang tepat bagi jenis soalan yang dikemukakan. iii. Menyatakan bentuk huraian yang bersesuaian mengikut jenis dan kehendak soalan yang dibincangkan. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan dan latihan ringkas. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif P&P dapat dicapai secara keseluruhan dan pelajar diihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan. |
RPH FEB : MINGGU KETUJUH (JUMAAT - 18/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 18 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 18 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 – Kenegaraan Malaysia. i. Badan Perundangan Negeri - Keistimewaan & Prosedur Penggubalan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan beberapa bentuk keistimewaan sebagai seorang ahli Dewan Undangan Negeri. ii. Menerangkan peringkat-peringkat utama dalam proses penggubalan undang-undang peringkat negeri. iii. Menerangkan dan memahami hubungan antara Dewan Undangan Negeri dengan Badan Perundangan Persekutuan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan lancar dan aktiviti yang dirancang mendapat maklumbalas yang positif dari pelajar, objektif P&P dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketujuh (07) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 18 Februari 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | PELAJAR 6 RENDAH BELUM MELAPOR DIRI. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment