RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (ISNIN - 17/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 17 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 17 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 17 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: | Tema 2 : Pembangunan dan Penerokaan i. Institusi Ekonomi. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa institusi ekonomi yang wujud pada zaman Khalifah al-Rasyidin dan Khalifah Abbasiyah. ii. Menjelaskan dan menyatakan cara perlaksanaan dan pengurusan setiap institusi ekonomi yang telah dinyatakan. iii. Menerangkan dan memahami peranan dan fungsi bagi setiap institusi kewangan yang diwujudkan pada kedua-dua zaman. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Mencirikan |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (SELASA - 18/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 18 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 18 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
KEJOHANAN BOLASEPAK MSSM 18TKB.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 18 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (RABU - 19/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 19 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Kertas 4 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: |
KEJOHANAN BOLASEPAK MSSM 18TKB.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KEDUA BELAS (KHAMIS - 20/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 20 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 13 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 4K10 |
TAJUK: |
KEJOHANAN BOLASEPAK MSSM 18TKB.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MAC : MINGGU KESEBELAS (JUMAAT - 14/03)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0815 - 0945 |
TINGKATAN: | 6AK1 |
TAJUK: | Tema 2 : Pembangunan dan Penerokaan i. Falsafah Pendidikan islam. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyatakan konsep dan pengertian pendidikan menurut pandangan Islam serta asas dalam pendidikan Islam. ii. Menjelaskan dan membincangkan perkembangan pendidikan Islam pada zaman Khalifah al-Rasyidin dan Khalifah Abbasiyah. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kepentingan bidang pendidikan dalam kedua-dua zaman khalifah yang dinyatakan. |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
KBKK: | Menerang sebab |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua belas (12) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Mac 2014 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6RK5 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
No comments:
Post a Comment