RPH FEB : MINGGU KELAPAN (ISNIN - 18/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 18 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 18 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Semester 2 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Hubungan Luar i. Pemerintahan Pusat dan Wilayah |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan pemerintahan pusat dan wilayah serta latar belakang kerajaan Islam India. ii. Menjelaskan dan memahami struktur pemerintahan dan pentadbiran peringkat pusat yang diamalkan oleh Kerajaan Islam India. iii. Menerangkan dan memahami bentuk pentadbiran peringkat wilayah yang diamalkan oleh Kerajaan Islam India. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (SELASA - 19/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 19 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 4K1 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN 2013.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (RABU - 20/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 20 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Semester 2 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Hubungan Luar i. Pertahanan dan pembukaan wilayah - Jihad |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan pengertian Jihad dalam konteks Islam pada zaman pemerintahan Rasulullah SAW dan Khalifah al-Rasyidin. ii. Menjelaskan dan memahami proses perkembangan Jihad semasa pemerintahan Rasulullah SAW hingga zaman Khalifah al-Rasyidin. iii. Menerangkan dan memahami beberapa peranan dan kepentingan konsep Jihad dalam mempertahankan negara dan agama Islam. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 20 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (KHAMIS - 21/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 21 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Semester 2 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan dan Hubungan Luar i. Pertahanan dan perluasan wilayah - peperangan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan beberapa siri peperangan yang berlaku pada pemerintahan Rasulullah SAW dan Khalifah al-Rasyidin. ii. Menjelaskan dan memahami sebab-sebab tercetusnya peperangan pada kedua-dua zaman pemerintahan serta kesan yang timbul. iii. Menerangkan dan memahami etika peperangan yang telah diperkenalkan oleh Rasulullah SAW untuk panduan dan pegangan tentera Islam. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 21 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH FEB : MINGGU KELAPAN (JUMAAT - 22/02)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 22 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 22 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 4K1 |
TAJUK: |
PEPERIKSAAN AWAL TAHUN 2013.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan (08) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 22 Februari 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Islam - Semester 2 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Kerja Kursus - Penulisan Esei Ilmiah i. Kaedah membuat nota akhir dan bibliografi. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan menjelaskan tentang bentuk dan jenis nota akhir dan bibliografi yang akan digunakan dalam penulisan esei ilmiah. ii. Menjelaskan dan memahami apa yang dimaksudkan dengan sorotan kajian lepas atau tinjauan literatur serta kaitannya dengan kajian yang ingin dilakukan. iii. Menerangkan dan memahami struktur esei ilmiah yang ingin dihasilkan dan cara membuat nota akhir dan bibliografi yang betul. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, LCD dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Mematuhi |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment