RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH LIMA (ISNIN - 18/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI / TARIKH | Isnin / 18 Jun 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
Membuat hantaran dan kawalan bola futsal
|
OBJEKTIF P&P: |
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Psikomotor : Melakukan kemahiran membuat hantaran dan membuat
kawalan bola dengan menggunakan teknik yang betul.
ii. Kognitif : Menyatakan satu tujuan membuat hantaran dan kawalan
bola yang baik dalam permainan futsal
iii. Afektif : Mempunyai sikap bertanggungjawab terhadap peralatan
sekolah dengan mengembalikannya ke stor sukan.
|
P SEDIA ADA: |
Pelajar pernah bermain futsal dan pernah juga menyaksikan permainan futsal di televisyen.
|
PENERAPAN NILAI: |
Semangat Kesukanan & Menghargai
|
KBKK: |
Membuat Analisis
|
PENGABUNGJALINAN: |
Tunjang kecergasan - Koordinasi
|
ALATAN: |
i. Bola futsal - 2 biji, Wisel, Skitel - 5
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI / TARIKH | Isnin / 18 Jun 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
Membuat hantaran dan kawalan bola futsal
|
OBJEKTIF P&P: |
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Psikomotor : Melakukan kemahiran membuat hantaran dan membuat
kawalan bola dengan menggunakan teknik yang betul.
ii. Kognitif : Menyatakan satu tujuan membuat hantaran dan kawalan
bola yang baik dalam permainan futsal
iii. Afektif : Mempunyai sikap bertanggungjawab terhadap peralatan
sekolah dengan mengembalikannya ke stor sukan.
|
P SEDIA ADA: |
Pelajar pernah bermain futsal dan pernah juga menyaksikan permainan futsal di televisyen.
|
PENERAPAN NILAI: |
Semangat Kesukanan & Menghargai
|
KBKK: |
Membuat Analisis
|
PENGABUNGJALINAN: |
Tunjang kecergasan - Koordinasi
|
ALATAN: |
i. Bola futsal - 2 biji, Wisel, Skitel - 5
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 18 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat maritim di Portugal |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian masyarakat maritim berdasarkan pendapat beberapa orang tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama yang berkaitan dengan masyarakat maritim di Portugal serta lokasi petempatan mereka. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kegiatan dan aktiviti utama yang dijalankan oleh masyarakat Maritim di Portugal. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang tidak dapat dijalankan kerana pelajar terlibat dengan ceramah dari Kementerian Pembangunan Koperasi dan Kepenggunaan. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH LIMA (SELASA - 19/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 19 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 : Esei i. Isu - Sains dan Teknologi dalam Sukan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian masyarakat maritim berdasarkan pendapat beberapa orang tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama yang berkaitan dengan masyarakat maritim di Portugal serta lokasi petempatan mereka. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kegiatan dan aktiviti utama yang dijalankan oleh masyarakat Maritim di Portugal. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang berjalan dengan lancar serta mendapat maklumbalas yang baik dari pelajar, objektif pembelajaran dapat dicapai. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH LIMA (RABU - 20/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 20 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 : Esei i. Isu - Perubatan Komplementeri |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian perubatan komplementari dan beberapa jenis perubatan komplementari. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kelebihan perubatan komplementari yang diamalkan di negara kita. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kekurangan perubatan komplementari dan langkah yang boleh diambil bagi memperkembangkan bidang perubatan ini . |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik sekali dan objektif yang disasarkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 20 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat Maritim di Portugal dan Jepun |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menerangkan pengertian masyarakat feudal serta faktor yang mempengaruhi kemunculan Revolusi Perdagangan yang seterusnya membawa kepada kemunculan masyarakat maritim. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama masyarakat maritim di Portugal dan Jepun serta memahami sejarah ringkas perkembangan masyarakat maritim ini. iii. Menerangkan dan memahami sekurang-kurangnya 5 persamaan dan 4 perbezaan antara ciri masyarakat maritim di Portugal dan Jepun. |
KBKK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai dengan baik. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH LIMA (KHAMIS - 21/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 21 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat Industri di England |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi masyarakat industri serta sejarah kemunculan masyarakat industri di England. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama revolusi perindustrian dan ciri-ciri masyarakat yang dikenali sebagai masyarakat industri. iii. Menerangkan dan memahami beberapa faktor yang mempengaruhi kemunculan masyarakat industri dan kesan-kesan kemunculannya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 21 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 : Pengetahuan Am i. Malaysia dan Isu Ekonomi Antarabangsa |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan perkembangan dan sistem ekonomi yang diamalkan oleh negara kita sejak tahun 1950-an hingga 2000-an. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa punca yang menyebabkan berlakunya kegawatan ekonomi serta beberapa langkah untuk mengatasinya. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bentuk kerjasama ekonomi yang dijalankan oleh Malaysia dengan negara-negara luar. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang dapat dijalankan dengan sempurna dan mencapai objektif P&P yang disasarkan. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH LIMA (JUMAAT - 22/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 22 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat Industri di Jerman |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi masyarakat industri serta sejarah kemunculan masyarakat industri di Jerman. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama revolusi perindustrian dan ciri-ciri masyarakat yang dikenali sebagai masyarakat industri. iii. Menerangkan dan memahami beberapa faktor yang mempengaruhi kemunculan masyarakat industri dan kesan-kesan kemunculannya. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh lima (25) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 22 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 : Pengetahuan Am i. Malaysia dan Isu Ekonomi Antarabangsa |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan perkembangan dan sistem ekonomi yang diamalkan oleh negara kita sejak tahun 1950-an hingga 2000-an. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa punca yang menyebabkan berlakunya kegawatan ekonomi serta beberapa langkah untuk mengatasinya. iii. Menerangkan dan memahami beberapa bentuk kerjasama ekonomi yang dijalankan oleh Malaysia dengan negara-negara luar. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang telah dirancang dapat dijalankan dengan sempurna dan mencapai objektif P&P yang disasarkan. |
Cikgu,
ReplyDeleteRPH yang disertakan lengkap dan kemaskini.
Keep up the good work.
Happy teaching and have a nice day!