RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (ISNIN - 11/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI / TARIKH | Isnin / 11 Jun 2012 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5K8 |
BIL PELAJAR: | 20 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI / TARIKH | Isnin / 11 Jun 2012 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 5S5 |
BIL PELAJAR: | 32 orang |
TUNJANG: | Kemahiran |
TAJUK & KEMAHIRAN: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
P SEDIA ADA: |
-
|
PENERAPAN NILAI: |
-
|
KBKK: |
-
|
PENGABUNGJALINAN: |
-
|
ALATAN: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 11 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat feudal di England |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian sistem feudal dan masyarakat fedual berdasarkan pendapat beberapa orang tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama yang berkaitan dengan sistem feudal dan ciri masyarakat feudalisme di England. iii. Menerangkan dan memahami susun lapis masyarakat feudalisme di England serta tanggungjawab mereka. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (SELASA - 12/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 12 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (KERTAS 2).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (RABU - 13/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 13 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (KERTAS 2).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 13 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat feudal di Jepun |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian sistem feudal dan masyarakat fedual berdasarkan pendapat beberapa orang tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama yang berkaitan dengan sistem feudal dan ciri masyarakat feudalisme di Jepun. iii. Menerangkan dan memahami susun lapis masyarakat feudalisme di Jepun serta perbandingan antara ciri masyarakat di England dan Jepun. |
KBKK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai dengan baik. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (KHAMIS - 14/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 14 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat Agraria di Belanda |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian agraria dan masyarakat agraria berdasarkan pendapat beberapa orang tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama yang berkaitan dengan masyarakat agraria serta kegiatan utama yang mereka jalankan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kegiatan utama yang dijalankan oleh masyarakat agraria di Belanda. |
KBKK: | Mengklasifikaso |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 14 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (KERTAS 1).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (JUMAAT - 15/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 15 Jun 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah 5 |
TAJUK: | Tema 1 : Masyarakat i. Masyarakat agraria di China |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan definisi atau pengertian agraria dan masyarakat agraria berdasarkan pendapat beberapa orang tokoh. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa ciri utama yang berkaitan dengan masyarakat agraria serta lokasi petempatan utama mereka. iii. Menerangkan dan memahami beberapa kegiatan utama masyarakat agraria di China serta bentuk tanaman yang ditanam. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 15 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TEMA/TAJUK: |
PEMULANGAN & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN (KERTAS 1).
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
No comments:
Post a Comment