RPH MEI : MINGGU KELAPAN BELAS (ISNIN - 30/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 30 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 11 : Perpaduan Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami 2 cara perpaduan boleh dicapai dan menyenaraikan 6 bentuk integrasi yang boleh membantu untuk mencapai perpaduan. ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kurangnya 5 faktor utama yang menjadi penghalang kepada proses untuk mencapai perpaduan pada peringkat awal kemerdekaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa usaha yang telah dilakukan oleh kerajaan untuk mencapai perpaduan dalam kalangan penduduk selepas Peristiwa 13 Mei 1969. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Menyalin nota dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghormati dan Tolak Ansur |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 30 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Isu Semasa - Industri Kecil dan Sederhana |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa ciri yang berkaitan dengan industri kecil dan sederhana serta jenisnya. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan industri kecil dan sederhana di Malaysia. iii. Menerangkan dan memahami kelebihan dan kekurangan perniagaan sistem francais yang berkembang di negara kita. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MEI : MINGGU KELAPAN BELAS (SELASA - 01/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 01 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Sains 3 |
TEMA/TAJUK: |
CUTI UMUM - HARI PEKERJA 2012.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH MEI : MINGGU KELAPAN BELAS (RABU - 02/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 02 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TEMA/TAJUK | Tema/Unit : Peraturan dan Undang-Undang dalam masyarakat Aktiviti 5B : Keselamatan Jalan Raya |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan beberapa kesalahan yang biasa dilakukan oleh pengguna jalan raya di Malaysia sama ada kesalahan itu pernah dilakukan, dilihat atau didengar. ii. Menjelaskan dan menerangkan kesan/implikasi yang akan timbul atau dialami oleh pengguna yang melakukan kesalahan di jalan raya. iii. Memahami dan menjelaskan beberapa pengajaran/nilai moral yang perlu dihayati oleh pengguna dan pelajar hasil daripada kesalahan yang pernah dilakukan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan secara berkumpulan/berpasangan. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat yang ditetapkan dapat dicapai dengan jayanya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 02 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 11 : Perpaduan Negara |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami 2 cara perpaduan boleh dicapai dan menyenaraikan 6 bentuk integrasi yang boleh membantu untuk mencapai perpaduan. ii. Menjelaskan dan memahami sekurang-kurangnya 5 faktor utama yang menjadi penghalang kepada proses untuk mencapai perpaduan pada peringkat awal kemerdekaan. iii. Menerangkan dan memahami beberapa usaha yang telah dilakukan oleh kerajaan untuk mencapai perpaduan dalam kalangan penduduk selepas Peristiwa 13 Mei 1969. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Menyalin nota dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghormati dan Tolak Ansur |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MEI : MINGGU KELAPAN BELAS (KHAMIS - 03/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 03 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Isu Semasa - Industri Kecil dan Sederhana |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa ciri yang berkaitan dengan industri kecil dan sederhana serta jenisnya. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa faktor yang mempengaruhi perkembangan industri kecil dan sederhana di Malaysia. iii. Menerangkan dan memahami kelebihan dan kekurangan perniagaan sistem francais yang berkembang di negara kita. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH MEI : MINGGU KELAPAN BELAS (JUMAAT - 04/05)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kelapan belas (18) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 04 Mei 2012 |
M/PELAJARAN: | Sejarah STPM |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: |
PELAJAR BELUM MELAPOR DIRI.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
Cikgu telah melaksana tanggungjawab kerana menyedia RPH yang kemaskini dan Lengkah. Teruskan usaha cikgu dengan P&P yang lebih cemerlang.Tahniah
ReplyDelete