RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 12 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Struktur Pentadbiran Kerajaan Pusat - Penyelarasan Pentadbiran |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa tujuan dan matlamat penyelarasan pentadbiran antara kerajaan pusat dan negeri. ii. Menyenaraikan beberapa cara penyelarasan pentadbiran antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri. iii. Memahami dan menerangkan beberapa agensi dan jawatankuasa yang terlibat dalam penyelarasan berkenaan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar dan objektif pembelajaran telah dapat dicapai sepenuhnya. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 12 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEP. PERCUBAAN - SOALAN GUNASAMA |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 12 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Struktur Pentadbiran Kerajaan Pusat - Penyelarasan Pentadbiran |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami 2 tujuan utama penyelarasan pentadbiran dibuat antara kerajaan pusat dan negeri. ii. Menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 cara penyelarasan pentadbiran antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri. iii. Memahami dan menerangkan beberapa agensi dan jawatankuasa yang terlibat dalam penyelarasan berkenaan. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran dengan pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan lancar dan objektif pembelajaran telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (SELASA - 13/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 13 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0915 - 1015 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembentangan pelajar - Isu Penyakit Berbahaya |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan dan memahami maksud dan pengertian penyakit berbahaya serta jenis-jenisnya. ii. Menyatakan sekurang-kurangnya 4 punca yang menjadi penyebab merebaknya penyakit berbahaya. iii. Memahami dan menerangkan beberapa cara yang boleh diambil untuk mencegah penyakit berbahaya ini. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan iaitu pembentangan oleh pelajar berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang disasarkan dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 13 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1150 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | PEP. PERCUBAAN - SOALAN GUNASAMA |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (RABU - 14/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 14 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Bahagian A&B i. Pembentangan pelajar - Isu kesesakan lalulintas |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami beberapa punca berlakunya kesesakan lalulintas di negara kita. ii. Menerangkan dan memahami sekurang-kurangnya 4 kesan negatif yang timbul akibat berlakunya kesesakan lalulintas. iii. Memahami dan menerangkan beberapa langkah yang boleh diambil untuk mengatasi masalah kesesakan lalulintas di negara kita. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Soal Jawab antara pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P yang dirancangkan berjalan lancar dan objektif pembelajaran yang ditetapkan telah dapat dicapai. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 14 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | PEP. PERCUBAAN - SOALAN GUNASAMA |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 14 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEP. PERCUBAAN - SOALAN GUNASAMA |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (KHAMIS - 15/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 15 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1130 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 6 - Pentadbiran Kerajaan Negeri dan Tempatan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami organisasi tertinggi peringkat negeri dan jenis organisasi berkenaan antara semenanjung, sabah & sarawak. ii. Menerangkan dan memahami beberapa fungsi utama Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. iii. Memahami dan menerangkan cara perlantikan ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan tiga ahli ex-officio yang menganggotai MMKN. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif pembelajaran yang ditetapkan telah dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dan respons dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 15 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia i. Bab 6 - Pentadbiran Kerajaan Negeri dan Tempatan |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyatakan dan memahami organisasi tertinggi peringkat negeri dan jenis organisasi berkenaan antara semenanjung, sabah & sarawak. ii. Menerangkan dan memahami beberapa fungsi utama Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. iii. Memahami dan menerangkan cara perlantikan ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan tiga ahli ex-officio yang menganggotai MMKN. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan refleksi. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Kertas putih. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Objektif pembelajaran yang ditetapkan telah dapat dicapai dan proses P&P berjalan dengan sempurna. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH TUJUH (JUMAAT - 16/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 16 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Sains |
TAJUK: | CUTI UMUM - HARI MALAYSIA |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh tujuh (37) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH | 16 Sept 2011 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | CUTI UMUM - HARI MALAYSIA |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
Satu usaha yang baik! Teruskan supaya prestasi tetap cemerlang.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong