RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 08 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PEMULANGAN DAN PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 08 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | ULANGKAJI DAN PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH NOV : MINGGU KEEMPAT PULUH LIMA (SELASA - 09/11)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 09 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Ulangkaji soalan gunasama sekolah lain. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan kehendak setiap soalan yang diberikan samada soalan satu kehendak atau dua kehendak. 2. menyenaraikan sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi setiap soalan yang dibincangkan. 3. menerangkan satu bentuk pengenalan yang baik bagi setiap soalan yang dibincangkan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan dan tekun membuat latihan yang diberikan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 09 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 0945 - 1020 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | Ulangkaji - membina ayat dan membetulkan ayat. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan beberapa jenis ayat yang biasa mereka buat dan fahami dalam bahasa melayu. 2. menerangkan beberapa kesalahan yang terdapat dalam ayat-ayat yang diberikan. 3. membina ayat yang betul dan gramatis daripada kata dasar yang diberikan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan dan tekun membuat latihan yang diberikan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 09 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | ULANGKAJI SOALAN PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 09 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Ulangkaji soalan gunasama sekolah lain. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan kehendak setiap soalan yang diberikan samada soalan satu kehendak atau dua kehendak. 2. menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi setiap soalan yang dibincangkan. 3. menerangkan satu bentuk pengenalan yang baik bagi setiap soalan yang dibincangkan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan dan tekun membuat latihan yang diberikan. |
RPH NOV : MINGGU KEEMPAT PULUH LIMA (RABU - 10/11)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 10 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Malaysia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | Ulankaji - Teknik mengolah karangan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan beberapa jenis karangan dan dimensi soalan yang biasa dikeluarkan dalam peperiksaan. 2. menerangkan struktur dan laras bahasa yang sesuai yang patut digunakan oleh pelajar. 3. menjelaskan beberapa ciri karangan umum yang baik dalam penghasilan karangan yang cemerlang. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar dilihat memberi perhatian semasa proses P&P dijalankan dan memahami objektif pelajaran yang dinyatakan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 10 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | ULANGKAJI SOALAN-SOALAN STPM DARI SEKOLAH-SEKOLAH LAIN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 10 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH NOV : MINGGU KEEMPAT PULUH LIMA (KHAMIS - 11/11)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 11 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 11 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Ulangkaji soalan gunasama sekolah lain. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan kehendak setiap soalan yang diberikan samada soalan satu kehendak, dua kehendak atau soalan perbandingan. 2. menyenaraikan sekurang-kurangnya 5 isi utama bagi setiap soalan yang dibincangkan. 3. menerangkan satu bentuk pengenalan yang baik bagi setiap soalan yang dibincangkan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Pelajar didapati dapat menjawab dengan baik dua daripada empat soalan yang dibincangkan dan proses P&P berjalan lancar. |
RPH NOV : MINGGU KEEMPAT PULUH LIMA (JUMAAT - 12/11)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat puluh lima (45) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 12 November 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Ulangkaji soalan gunasama sekolah lain. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan kehendak setiap soalan yang diberikan samada soalan satu kehendak,dua kehendak atau soalan pernyataan. 2. menyenaraikan sekurang-kurangnya 4 isi utama bagi setiap soalan yang dibincangkan. 3. menerangkan satu bentuk pengenalan yang baik bagi setiap soalan yang dibincangkan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Membanding beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Soal Jawab dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Proses P&P dijalankan dengan baik serta pelajar memahami objektif pembelajaran hari berkenaan. |
rph yang baik dan kemas. terima kasih
ReplyDelete