RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 20 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia. i. Pentadbiran Kerajaan Negeri - Majlis Mesyuarat, Kabinet, Jabatan dan Perbadanan Awam. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan dan memahami fungsi serta keahlian majlis mesyuarat kerajaan negeri dan lantikan mereka. 2. menjelaskan jenis jabatan peringkat negeri serta tanggungjawab bagi setiap jabatan berkenaan. 3. menerangkan peranan dan tanggungjawab setiap suruhanjaya dan perbadanan awam dalam pentadbiran kerajaan negeri. |
KBKK: | Membanding-beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar serta pelajar memberi maklumbalas yang baik ketika sesi perbincangan dijalankan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lima (35) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 20 september 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Bacaan dan membuat ayat. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. membuat pembacaan yang agak lancar berdasarkan teks/petikan yang diberikan. 2. menyatakan maksud perkataan yang digariskan dalam petikan yang diberikan serta kata dasarnya. 3. membuat satu bentuk ayat yang lengkap daripada kata dasar bagi setiap perkataan yang diberikan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menjelaskan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Hanya segelintir pelajar dilihat memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan mereka memberi kerjasama semasa sesi perbincangan. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (SELASA - 21/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 0940 - 1020 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1020 - 1130 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Ayat aktif dan ayat pasif. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan pengertian ayat aktif dan ayat pasif serta penggunaan dalam tatabahasa melayu. 2. mengenalpasti perbezaan ayat aktif dan ayat pasif serta ciri utama ayat berkenaan. 3. membina satu bentuk ayat yang lengkap daripada perkataan yang diberikan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Menjelaskan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Hanya segelintir pelajar dilihat memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan mereka memberi kerjasama semasa sesi perbincangan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (RABU - 22/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 22 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Malaysia |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 22 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0945 - 1055 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 22 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1205 - 1240 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Kertas 1 - Kenegaraan Malaysia. i. Pentadbiran Kerajaan Negeri - Sistem Pentadbiran Negeri dan Kerajaan Tempatan. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan dan memahami struktur pentadbiran bagi setiap negeri di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. 2. menjelaskan beberapa fungsi, tanggungjawab serta bidang kuasa kerajaan tempatan di Malaysia. 3. menyenaraikan kategori kerajaan tempatan, struktur pentadbiran dan kiteria penentuan jenis kerajaan tempatan. |
KBKK: | Membanding-beza |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar serta pelajar memberi maklumbalas yang baik ketika sesi perbincangan dijalankan. |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (KHAMIS - 23/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 23 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | Kertas 2 - Karangan Esei. i. Pencemaran air dan Penyakit Kencing Manis. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menerangkan beberapa punca pencemaran air bersih di kebanyakkan negeri di Malaysia. 2. menyenaraikan punca dan sebab berlakunya penyakit kencing manis atau diabetes di negara kita. 3. menjelaskan langkah-langkah yang perlu diambil untuk mencegah penyakit kencing manis atau diabetes. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Perbincangan antara pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar serta pelajar memberi maklumbalas yang baik ketika sesi perbincangan dijalankan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 23 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (JUMAAT - 24/09)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 24 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEPERIKSAAN PERCUBAAN GUNASAMA SAMARAHAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RPH SEPT : MINGGU KETIGA PULUH LAPAN (SABTU - 25/09: GANTI HARI SELASA)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Sabtu |
TARIKH: | 25 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Tamadun Islam |
MASA: | 0705 - 0805 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 1 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN PERCUBAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 0920 - 0950 |
TINGKATAN: | 5 Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | ULANGKAJI & PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pemulihan Bahasa Melayu |
MASA: | 1020 - 1120 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TAJUK: | Cakap ajuk dan cakap pindah. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: 1. menyatakan pengertian cakap ajuk dan cakap pindah serta penggunaan dalam tatabahasa melayu. 2. mengenalpasti ciri perbezaan cakap pindah dan cakap ajuk serta ciri utama ayat berkenaan. 3. membina satu bentuk ayat yang lengkap daripada perkataan yang diberikan. |
KEMAHIRAN GENERIK: | Mencirikan |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Latihan ringkas. |
BBM: | Buku rujukan, papan tulis dan buku teks. |
NILAI: | Menghormati dan Bekerjasama. |
REFLEKSI: | Hanya segelintir pelajar dilihat memberi tumpuan semasa proses P&P dijalankan dan mereka memberi kerjasama semasa sesi perbincangan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Ketiga puluh lapan (38) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 21 September 2010 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1120 - 1150 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN PERCUBAAN. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
Pai, terima ksih kerana telah menghantar rph untuk disemak.
ReplyDeleteBlog tuan kengkap, kemas dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini untuk kemajuan orang adep......
" kalau nak majukan anak murid , kita kena maju dulu bagitu juga kalau nak suruh orang kaya .... kita mesti kaya dulu baru orang nak dengar apa kata kita..... "