RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (ISNIN - 10/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 10 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: | Tema 1: Masyarakat i. Masyarakat Feudalisme di England dan Jepun. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan konsep masyarakat feudalisme di England dan Jepun serta prsoes perkembangannya. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa ciri utama masyarakat feudalisme di England dan Jepun pada abad ke 16 - 17. iii. Menerangkan dan memahami struktur sosial masyarakat feudalisme di England dan Jepun sekitar abad ke 16 - 17. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 10 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Malaysia - Semester 3 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Sejarah Malaysia - Tema 1: Masyarakat i. Institusi Pemerintahan - Raja dan Pembesar. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa konsep dan pengertian institusi pemerintahan beraja dan pembesar di Tanah Melayu. ii. Menjelaskan dan menerangkan peranan raja dan tanggungjawab pembesar dalam institusi pemerintahan di Tanah Melayu. iii. Menerangkan dan memahami struktur sosial pembesar di beberapa negeri di Tanah Melayu sekirar abad ke 19. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Isnin |
TARIKH | 10 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 4K1 |
TAJUK: |
PEMULANGAN DAN PEMBETULAN KERTAS 2.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (SELASA - 11/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 11 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah T4 |
MASA | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 4K1 |
TAJUK: |
PEMULANGAN DAN PEMBETULAN KERTAS 3.
|
OBJEKTIF P&P: |
-
|
KBKK: |
-
|
AKTIVITI: |
-
|
BBM: |
-
|
NILAI: |
-
|
REFLEKSI: |
-
|
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (RABU - 12/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Malaysia - Semester 3 |
MASA: | 0815 - 0925 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Sejarah Malaysia - Tema 1: Masyarakat i. Institusi Pemerintahan - Raja dan Pembesar. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa konsep dan pengertian institusi pemerintahan beraja dan pembesar di Tanah Melayu. ii. Menjelaskan dan menerangkan peranan raja dan tanggungjawab pembesar dalam institusi pemerintahan di Tanah Melayu. iii. Menerangkan dan memahami struktur sosial pembesar di beberapa negeri di Tanah Melayu sekirar abad ke 19. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: | Tema 1: Masyarakat i. Masyarakat Feudalisme di England dan Jepun. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan konsep masyarakat feudalisme di England dan Jepun serta prsoes perkembangannya. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa ciri utama masyarakat feudalisme di Eangland dan Jepun pada abad ke 16 - 17. iii. Menerangkan dan memahami struktur sosial masyarakat feudalisme di England dan Jepun sekitar abad ke 16 - 17. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (KHAMIS - 13/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 13 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Malaysia - Semester 3 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Sejarah Malaysia - Tema 1: Masyarakat i. Hukum Adat - Adat Perpatih dan Temenggung. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan maksud hukum adat dan asal-usul Adat Perpatih dan Adat Temenggung. ii. Menjelaskan dan menerangkan beberapa ciri utama Adat Perpatih dan cara perlaksanaannya di Tanah Melayu. iii. Menerangkan dan memahami beberapa ciri utama Adat Temenggung dan cara perlaksanaannya di Tanah Melayu. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 12 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 1130 - 1240 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: | Tema 1: Masyarakat i. Masyarakat Agraria di Belanda dan China. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan konsep masyarakat Agraria di Belanda dan China serta proses perkembangannya. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa ciri utama masyarakat Agraria di Belanda dan China pada abad ke 16 - 17. iii. Menerangkan dan membanding kegiatan masyarakat Agraria di Belanda dan China sekitar abad ke 16 - 17. |
KBKK: | Mengklasifikasi |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH JUN : MINGGU KEDUA PULUH EMPAT (JUMAAT - 14/06)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Dunia - Semester 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6RK1/6RK2 |
TAJUK: | Tema 1: Masyarakat i. Masyarakat Maritim di Portugal dan Jepun. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menyenaraikan konsep masyarakat Maritim di Portugal dan Jepun serta proses perkembangannya. ii. Menjelaskan dan menyenaraikan beberapa ciri utama masyarakat Maritim di Portugal dan Jepun pada abad ke 16 - 17. iii. Menerangkan dan membanding kegiatan masyarakat Agraria di Portugal dan Jepun sekitar abad ke 16 - 17. |
KBKK: | Membuat kategori |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
| |
MINGGU: | Kedua puluh empat (24) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 14 Jun 2013 |
M/PELAJARAN: | Sejarah Malaysia - Semester 3 |
MASA: | 1040 - 1140 |
TINGKATAN: | 6AK5 |
TAJUK: | Sejarah Malaysia - Tema 1: Masyarakat i. Undang-undang di Tanah Melayu. |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan dua jenis undang-undang yang wujud di Tanah Melayu dan maksud undang bertulis dan tidak bertulis. ii. Menjelaskan dan menerangkan prinsip-prinsip undang-undang 99 Perak serta cara ia dilaksanakan di Tanah Melayu. iii. Menerangkan dan menyenaraikan beberapa undang-undang bertulis lain di Tanah Melayu sekitar abad ke 19. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Membuat catatan dan rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P berjalan dengan baik dan objektif P&P yang disasarkan dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
No comments:
Post a Comment