RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penghasilan Esei - Format esei STPM |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan kerangka asas dalam penghasilan esei bahagian A&B merangkumi pengenalan, isi + huraian serta penutup. ii. Menjelaskan dan memahami jumlah isi utama yang diperlukan serta kaedah yang sesuai dalam membuat huraian. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara untuk menghasilkan pengenalan dan penutup sesebuah esei. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Isnin |
TARIKH: | 02 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1055 - 1205 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Isu Semasa - Kejuruteraan Genetik |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa jenis dan kategori kejuruteraan genetik yang melibatkan percantuman haiwan & manusia. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kebaikan dan keburukan kejuruteraan genetik. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara untuk memperkembangkan dan membangunkan kejuruteraan genetik. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (SELASA - 03/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Selasa |
TARIKH: | 03 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 4 Sains 3 |
TEMA/TAJUK | Tema 3 : Hidup bermasyarakat Tajuk : Unit 4 - Kepekaan dan tindakan terhadap masalah sosial |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan beberapa jenis dan kategori masalah sosial yang berlaku dalam kalangan masyarakat terutama yang membabitkan golongan remaja. ii. Menjelaskan dan menghuraikan sekurang-kurangnya 4 punca/sebab yang menyebabkan berlakunya masalah sosial ini. iii. Memahami beberapa kesan dan langkah yang boleh diambil untuk menangani masalah sosial dalam kalangan remaja. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (RABU - 04/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pendidikan Sivik & Kenegaraan |
MASA: | 0815 - 0905 |
TINGKATAN: | 4 Kemanusiaan 7 |
TEMA/TAJUK | Tema 3 : Hidup bermasyarakat Tajuk : Unit 4 - Kepekaan dan tindakan terhadap masalah sosial |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Menyenaraikan beberapa jenis dan kategori masalah sosial yang berlaku dalam kalangan masyarakat terutama yang membabitkan golongan remaja. ii. Menjelaskan dan menghuraikan sekurang-kurangnya 4 punca/sebab yang menyebabkan berlakunya masalah sosial ini. iii. Memahami beberapa kesan dan langkah yang boleh diambil untuk menangani masalah sosial dalam kalangan remaja. |
KBKK: | Menerang sebab |
AKTIVITI: | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan dengan pelajar. 3. Rumusan guru dan latihan. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Buku Teks. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Rabu |
TARIKH: | 04 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 1110 - 1210 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 2 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Penghasilan Esei - Format esei STPM |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan kerangka asas dalam penghasilan esei bahagian A&B merangkumi pengenalan, isi + huraian serta penutup. ii. Menjelaskan dan memahami jumlah isi utama yang diperlukan serta kaedah yang sesuai dalam membuat huraian. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara untuk menghasilkan pengenalan dan penutup sesebuah esei. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Penerangan secara kuliah. 2. Perbincangan bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai dengan baik berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (KHAMIS - 05/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Khamis |
TARIKH: | 05 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0705 - 0815 |
TINGKATAN: | 6 Atas Kemanusiaan 5 |
TAJUK: | Kertas 2 - Esei Bahagian A & B i. Isu Semasa - Kejuruteraan Genetik |
OBJEKTIF P&P: | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat: i. Memahami dan menerangkan beberapa jenis dan kategori kejuruteraan genetik yang melibatkan percantuman haiwan & manusia. ii. Menjelaskan dan memahami beberapa kebaikan dan keburukan kejuruteraan genetik. iii. Menerangkan dan memahami beberapa cara untuk memperkembangkan dan membangunkan kejuruteraan genetik. |
KBKK: | Menjana Idea |
AKTIVITI: | 1. Pembentangan oleh pelajar. 2. Sumbangsaran bersama pelajar. 3. Rumusan guru. |
BBM: | Bahan rujukan, Papan Tulis dan Laptop. |
NILAI: | Menghargai dan Kegigihan |
REFLEKSI: | Proses P&P telah berjalan dengan lancar dan objektif P&P dapat dicapai berdasarkan maklumbalas dari pelajar. |
RPH APR : MINGGU KEEMPAT BELAS (JUMAAT - 06/04)
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN | |
MINGGU: | Keempat belas (14) |
HARI: | Jumaat |
TARIKH: | 06 April 2012 |
M/PELAJARAN: | Pengajian Am 1 |
MASA: | 0940 - 1040 |
TINGKATAN: | 6 Rendah Kemanusiaan 3 |
TAJUK: | CUTI UMUM - GOOD FRIDAY. |
OBJEKTIF P&P: | - |
KBKK: | - |
AKTIVITI: | - |
BBM: | - |
NILAI: | - |
REFLEKSI: | - |
No comments:
Post a Comment